JÁTÉKRA FEL!

Scháf Ágnes: Palackelkapó

  1. A játék neve, címe: Palackelkapó 
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, toleranciára nevelés, ügyesség, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek közti megfelelő távolság betartása, a plüss elkapásánál balesetek elkerülése céljából.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db műanyag palack
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékterület kiválasztása, meghatározása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az a tanuló, aki nem szeretne a játékban részt venni, lehetőséget kap fotózásra, a pénzérme feldobására.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kánikulában, szabadtéren zajlik. Kerettörténetet tehát ehhez a szituációhoz, illetve a tanulók életkorához igazítom. A figyelem felkeltése, motiváció céljából ismertetem a kerettörténetet. Kerettörténet: Képzeljétek el, hogy most egy forró sivatagban vagyunk, ahol próbatétel elé állítanak bennünket. Mindannyian nagyon szomjasak vagyunk már. Ahhoz, hogy vízhez jussunk, alaposan együtt kell működjünk.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A csoport tagjait kötéllel 2 csapatba osztom. 2. Játékszabály ismertetése: Helyezkedjen el a két csapat egymással szemben, egysoros vonalban ülve. A műanyag üdítős palackot az utolsó két játékos közé helyezem. Fogjátok meg egymás kezét! Kiteszek egy pénzérmét. Ha a fej lesz felül, akkor az első két játékos feladata az lesz, hogy a mellette levőnek megszorítsa a kezét, ő továbbadja a mellette levőnek stb. A legutolsó játékosnak az a feladata, hogy ha megszorították a kezét, a lehető leghamarabb kapja el a palackot. Ha azonban a pénzérme írás oldalát látja az első két tanuló, nem szabad tennie semmit, az utolsó játékosoknak pedig természetesen nem szabad a palackért nyúlni. A játék során az első két tanuló kivételével végig mindenki szeme csukva kell hogy legyen! Az utolsó tanulók csak akkor nyithatják ki a szemüket, ha már megszorították a kezüket. Amelyik csapat jól végezte a feladatot, és gyorsabb volt, az utolsó tagja felkel, és előre jön, és minden csapattag eggyel hátrébb ül. Ha valamelyik csapat hibázik, náluk ez fordítva zajlik, az első tanuló kerül hátulra.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, amelyik pozitív irányban többet mozgott az eredeti felálláshoz képest, mint a másik csapat. A győztes csapat tehát szimbolikusan elnyerte a frissítő vizet, ők azok akik nem szomjaznak tovább a sivatagban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetés során rávilágítok az együttműködés fontosságára.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelmet kell fordítania arra, hogy a résztvevők valóban csukva tartsák a játék során a szemüket! Az is előfordulhat, hogy döntést kell hoznia, melyik csapat tagja volt a gyorsabb a palack elkapásánál.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Scháf Ágnes