JÁTÉKRA FEL!

Boros Erzsébet: Tábori találka

  1. A játék neve, címe: Tábori találka
  2. A játék pedagógiai célja: A táborba érkezéskor a résztvevők megismerjék egymást. Legtöbbször különböző korcsoportú gyerekekkel táborozunk és ezzel a játékkal megpróbálom őket közelebb hozni egymáshoz, a további jó együttműködés miatt.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne hagyják el a kijelölt várakozási területet,(lássam ha elakadnak, vagy nem kommunikálnak egymással) közel egymáshoz üljenek, de egymást a csoportok ne zavarják.
  6. Résztvevők száma: -8,30+
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Ne hagyják el a kijelölt várakozási területet,(lássam ha elakadnak, vagy nem kommunikálnak egymással) közel egymáshoz üljenek, de egymást a csoportok ne zavarják.
  12. Technikai igény: Kényelmes, ha van egy kis pléd, törölköző, de a fűben, lépcsőn, széken ülve is jó a játék rövidsége miatt. A lényeg a résztvevők kényelmesen érezzék magukat.
  13. Az előkészítés feladatai: Toll, papír kiosztása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kérj meg néhány résztvevőt, segítsenek kiosztani a tollakat, papírokat, helyet keresni a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a résztvevőket, hogy a lehetőségekhez mérten alkossanak párokat vagy hármas csoportokat, mutatkozzanak be egymásnak ha megvan a párjuk(Név,becenév-osztály) . Mondd el a játékszabályokat, hívd fel a figyelmüket az időkorlátokra.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kérd meg a résztvevőket, hogy 3 percben írjanak le minél több olyan dolgot, ami valahogyan kapcsolódik a táborhoz, táborozáshoz, mit várnak a tábortól, mit szeretnének alatta csinálni, mi az amit egyáltalán nem szeretnének. Bármi lehet ez a kapcsolódási pont, ami csak eszükbe jut. Ezután párokat kell alkotniuk, úgy hogy a pár egyik tagja felsős a másik tagja alsós függetlenül attól, hogy fiú vagy lány. (Lehetőleg olyan párok alakuljanak, akik nem sokat beszéltek eddigi ismeretségük alatt, vagy egyáltalán nem ismerik korábbról egymást.) A 3 perc letelte után a párok meséljék el egymásnak a gondolataikat, vágyaikat, félelmeiket.
  18. A játék lezárása: Ha letelt a játékra szánt idő, kérd meg a résztvevőket, hogy kerekítsék le a mondataikat. A szoba elfoglalása után, szabadidőben lehetőségük lesz a megkezdett beszélgetéseket folytatni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérjük a jó ötleteket, lehet a végén kézfeltartással jelezni, hogy a pár tagjain kívül ki az, aki még részt venne a felmerülő feladatokban, játékokban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Természetesen lehet játszani más fogalmakkal, problémákkal is. nem csak tábor kezdésre, év kezdésre vagy felsőbe kerüléskor is el lehet játszani egy 5. osztállyal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék bevezetésekor nem célszerű példát mondani, az leszűkítheti a résztvevők gondolatait. Nagyon kell figyelnie az igényekre, hogy a tábor ideje alatt megpróbálja úgy alakítani a programokat, hogy a legjobb legtöbbekben felmerülő ötletek megvalósuljanak. A félelmekkel is számolhat, volt valaki például aki azt emelte ki, hogy attól fél, hogy a szülei hiányozni fognak, akkor őt jobban figyelni, megpróbálni minél több dologba bevonni, hogy ne a honvággyal foglalkozzon. Szóval nagyon jól fel lehet vele mérni, hogy a csapatot hogyan lehet jól összefogni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szeretik a játékot, megfigyeltem, hogy utána könnyebben hívták egymást alsós-felsős például focizni vagy kártyázni a szabadidőben. A többi játéknál sem okozott gondot, hogy egymást válasszák. Beszélgetések kezdődtek egymásról pozitív értelemben (neked ki volt a párod…az azt mondta majd együtt megyünk az éjszakai túrán…stb.) elfogadóbbak lettek egymással a különböző korcsoportok. Korábban probléma volt egy 8-ost és egy 4-est egy csoportba tenni, ez megszűnni látszott ezzel a bevezető játékkal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Boros Erzsébet