JÁTÉKRA FEL!

Kocsisné Maráczi Margit

„Superman kerestetik A Dixit nevű társasjáték kártyalapjai közül húznak a játékosok. Az lesz a Superman, aki az álarcokat ábrázoló kártyát húzza. A játékban Superman, a jóság védelmezője olyan segítőket keres, akik jó cselekedeteinek megvalósításában segítenek. Mivel előre nem tudjuk, hogy kiből lesz Superman, így már a játék elején választ mindenki magának jó cselekedeet. Mindenki találjon ki egy jó cselekedetet, amivel szüleinek, nagyszüleinek, testvérének/testvéreinek barátainak, tanárainak… örömet szerezhet. Majd körbe ülnek a játékosok és váltásra egymás szemébe néznek. Superman feladata az lesz, hogy rákacsint a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire Superman rákacsintott, az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a Superman, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a Superman, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a Superman). Ha Supermannal együtt már már csak hárman maradtak a játékban, akkor Superman nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Számukra Superman elárulja következő jó cselekedetét (pl: virágot ültet anyu kertjébe vagy elmosogat, elolvas egy könyvet és ismerteti….) hiszen mostmár ők is bekerülhetnek a Supermenek képzőtáborába és segíthetnek a jó cselekedetek megvalósításában, vagy kitalálásában. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek, ők mondják el, hogy milyen jó cselekedeteket találtak ki, amellyel Superman "jóságtára" gyarapodhat.”

Kocsisné Maráczi Margit
Célcsoport: 10-14 év