JÁTÉKRA FEL!

Juhász Szilvia

„Szabó Magda: Tündér Lala című művének feldolgozásánál játszható, a keretmesét maga a mű adja Minden játékos húz egy kártyát. A kártyákon a történet egy-egy szereplőjének neve van. Pl. Írisz, Meccs, Lala, Omikron, Jusztin, Csill, Amalfi, Gigi, Nyuli … és a gonosz Aterpater. (Ha sokkal több játékossal játszunk, akkor elég csak Aterpater, és mindenki más névtelen tündér.) Mindenki titokban kell, hogy tartsa kilétét a többiek előtt. Üljetek körbe, és amikor azt mondom, csiribi, nézz rá valakire. Minden varázsszóra tekintetváltás van. Aterpater, a gonosz varázsló feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a tündér vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire Aterpater rákacsint, varázslat alá kerül és önként elrepül a Végenvanra, ahol megfürdik a tóban, amitől emberré változik. El kell hagynia Tündérországot. Ha valaki észreveszi, hogy ki Aterpater, szárnycsapással jeleznie kell, de még nem árulhatja el, kire gyanakszik. Ha már három tündér sejti, hogy ki Aterpater, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk, hogy kire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, száműzik őket Tündérországból, tehát nekik is menniük kell. Ha mindhárman uarra mutatnak, akkor a gyanúsítottat száműzik, még akkor is, ha nem ő Aterpater. Ha Aterpaterral együtt már csak 3 tündér marad játékban, akkor Aterpater nyert. Ha észreveszik, ki volt a varázsló, akkor pedig a többiek. Abban az esetben, ha a célcsoport nem ismeri a történetet, elég annyi hogy Tündérország lakói és egy gonosz varázsló.”

Juhász Szilvia
Célcsoport: 5-9 év,10-14 év