JÁTÉKRA FEL!

Petrócziné Mészáros Erzsébet: Mágia

  1. A játék neve, címe: Mágia
  2. A játék pedagógiai célja: Játék közben ön-és társismeret, koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékvezető megfelelő távolságban helyezze el egymástól a játékosokat úgy, hogy kinyújtott, varázspálcát tartó kezükkel ne érinthessék egymást.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: dobozok a résztvevők számának megfelelően, üveggyöngyök, varázspálcák
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékvezető a játék kezdete előtt minden játékos helyére elhelyez egy dobozt és egy varázspálcát.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A varázspálcát minden játékos elkészítheti előzőleg saját fantáziája alapján.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A varázsvilág küzdelmének felvázolása, elemek, varázsigék bemutatása, megtanulása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A varázsbirodalom 3 (ahány játékos részt vesz a játékban) nagy varázslója küzd a hatalomért. Harcukhoz 3 elemet hívnak segítségül: a TÜZET? VIZET? és a FÖLDET. A tűz varázsigéje:PIROLUSZ A vízé: AQUARUSZ A földé: TERRUSZ Próbáljuk ki, hogy sikerült-e megjegyezni. Én mondom az elem nevét, ti mondjátok a hozzá tartozó varázsigét! Ti vagytok most ezek a varázslók.Meg kell küzdenetek egymással!!!!!Vajon ki lesz a mágusok vezére? Álljatok körbe, párbajban fogtok megküzdeni egymással. Amikor azt mondom MÁGIA (és csak akkor),pálcáddal rá kell mutatnod az ellenfeledre, akivel éppen párbajozol, és elmondod a 3 varázsige egyikét (AQUARUSZ, PIROLUSZ, TERRUSZ) ,A párokat én fogom mondani, sorban fogunk haladni. 6 kör lesz. Aki győz kap 1 galleont (a varázslók pénzét), amit majd a dobozotokba fogok helyezni. Ha mindketten ugyanazt a varázsigét mondjátok,azok hatása kioltja egymást, egyik se kap galleont. FIGYELEM!!!! A víz eloltja a tüzet. A tűz felégeti a földet, A föld elnyeli a vizet. Csináljunk néhány próbapárbajt!!! Mindenki képes PAJZSBŰBÁJT alkalmazni, ha kimondod a DEFENZIÓ varázsigét. Ezt mindenki kétszer használhatja akkor, amikor nem ő párbajozik. Ha kimondja a defenzió varázsigét, megmentheti a vesztes párbajozót, aki így szintén kap galleont .A pajzsbübájt NEM MUSZÁJ bevetni. Aki a legtöbb galleont gyűjti össze, az lesz a varázsvilág ura. HAJRÁ!!!!!!!
  18. A játék lezárása: 6 kör lejátszása után a legtöbb üveggyönggyel rendelkező játékost pálcáját feltartva győztesnek kiáltjuk ki.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petrócziné Mészáros Erzsébet, (bobe.meszaros@gmail.com)