JÁTÉKRA FEL!

Mihajlov Judit: Mese Játékkirályról, aki Meseországban él

  1. A játék neve, címe: Mese Játékkirályról, aki Meseországban él
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem koncentráció fejlesztése, mozdulatra emlékezés, kreativitás (egyszerű mozgások produkálása), finommozgások, beszédkedv, beszédfejlesztés, testrészek megnevezése, amellyel a mozgás történt, együttműködés, gyorsaság.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem volt szükség biztonsági intézkedésre. A seprűs játéknál felhívtam figyelmet, hogy egymás testi épségére, szemükre vigyázzanak, ne hadonásszanak a kezükben lévű seprűvel.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 4 db seprű
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyermekekkel való találkozás megbeszélése a szüleivel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Baráti összejövetel, felnőttek – gyermekek részvételével. Mivel már régóta szünet van az óvodában és az iskolában, szomjaznak minden szabadtéri játékra, így odaugrottak hozzám, amikor a seprűket elővettem 🙂 Már csak az volt kérdés számukra, hogy mi csinálunk a seprűkkel? Nem volt szükség komolyabb motivációra 🙂
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mielőtt elkezdtünk volna játszani, elmeséltem egy rövid történetet nekik: "Gyerekországban él Játékkirály. Mindenki így nevezi, mert hihetetlenül szeret játszani. Van, hogy egyedül játszik, de a legszívesebben sok kisgyerekkel. Az egyik nap, amikor játszott a palota udvarán, elhagyta a kertben a koronáját. Sajnos nem emlékszik, hogy hol. Vagy lehet, hogy valaki ellopta? A király azóta nagyon szomorú és már játszani sincs kedve. Ám egy nap egy galamb hoz egy üzenetet a csőrében egy írással. – Akkor kapja vissza akirály a koronáját, ha a Játékkirály 3 játékot játszik a gyerekekkel. Most én vagyok a Játékkirály, én fogok veletek 3 játékot játszani és a végén kiáltunk egy nagyot, hogy kérjük vissza a koronát! 🙂
  17. A játék menete, játékszabályok: Mivel a seprűt már észrevették a gyermekek, hogy előkészítettem, így ezzel a játékkal kezdtük. 3 db egyforma seprű ,piros katicás és 1 db leopárd mintás. Körbeálltak, mindenki kezében 1-1 seprű. "Indul"-ra elkezdik körbeadogatni a seprűt előre megbeszélt irányba és Állj-ra, amit háttal mondok, hogy ne befolyásoljam a játék végkimenetelét, meg kell állniuk. Mindenkinek 3 élete van. A résztvevők kevés száma miatt hoztam ezt a szabályt. Akinél a leopárd mintás seprű marad, annak elfogyott 1 élete. Addig játsszuk,amíg mindenkinek elfogy a 3 élete,a végén 1 győztes lesz. nagyon élvezték. Nem is tudom hányszor játszottuk, annyira nagy sikere volt. Amikor már mindenki nyert, akkor váltottunk egy másik játékra, ami több figyelmet igényelt. Mozdulatsor: A gyerekek félkörben ülnek. A szélső középre megy és valamilyen mozdulatot tesz, majd visszaül a helyére. A következő is középre megy, megismétli társa mozdulatát, majd ő is kitalál egy mozgást és visszaül a helyére. Addig játsszuk, amíg meg tudják ismételni a mozdulatokat. A játék végén elmondják, hogy ki mit csinált. A 3.játékot ők kérték, megváltoztatva az első játék szabályát, ill. eszközét. Labdával játszottuk. Kiválasztották azt a labdát, amelyiknél életet lehet veszíteni.
  18. A játék lezárása: Az önfeledt játék után megállapították, hogy megvolt a 3 játék, kiabáljunk egy nagyot és hátha előkerül a korona! "Nagyon jót játszottunk, kérjük vissza koronát!" A koronát elővarázsoltam és megígértem, hogy eljuttatom az igazi Játékkirálynak 🙂
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Annyira kimelegedtek, hogy kaptak egy limondáét és ennivalót. Közben elmondtam,hogy nagyon jól érztem magam velük játék közben, így ők is elmondták egymás után, hogy mi tetszett nekik a legjobban és hogyan és mit lehetne még játszani, ami ezekhez hasonló.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek az eszközökön változtatnának még, valóban abban sok lehetőség van. A labdák méretén, a seprű méretén, a szabályokon lehetne még változtatni, ill. kibővíteni. Legalább 5 változata elhangzott, különböző meséket is szőttek hozzá. A továbbfejlesztést szeretem a gyerekekre bízni, ahol kreatívak, bátrak,mert nagyon gazdag a fantáziájuk, érdemes sok ötletet megfogadni tőlük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kiesett játékosok ne éljék meg kudarcként , hogy elfogyott az életük 🙂 A kiesettek irányították tovább a játékot. Hátat fordítva ők indították és ők állították meg.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mihajlov Judit