JÁTÉKRA FEL!

Cseri Gábor: Halikrácskák megmentése

  1. A játék neve, címe: Halikrácskák megmentése
  2. A játék pedagógiai célja: Ebben az osztályban (6. osztály) közösségépítés a klikkek lazítása, új kapcsolatok kiépítésének meglapozása. Ügyesség fejlesztése, bizalom fejlesztése, kötetlen játékhangulat megteremtése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: gördeszka sajátos használatának megismerése, egymásra figyelés. Figyeljenek egymásra mozgásuk során, futásuk során.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 4 db gördeszka, kréta, min 40 db kislabda, 4 db műanyag vödör, 4 db zsák
  12. Technikai igény: felrajzolt pálya,
  13. Az előkészítés feladatai: Cél a kisebb klikkek lazítása. Ennek érdekében csapatkapitányok jelentkezését kértem és ehhez véletlenszerűen választódtak ki a csapattagok. (több kapitány is jelentkezhet, ekkor papírra felírom a jelentkezőket és kisorsolom őket). A csapat kapitányok neveit 4-4-4-4-szer felírva, a tanulók húznak a nevekből. A csapatok neveit és tagjainak névsorát dokumentálom. Ezt érdemes az előző napon, alkalommal megtenni. kb 20 perc A játékhoz kapcsolódó feledet a pálya felrajzolása. Az előbbi pontban felrajzolt pályát szükséges megrajzolni (elég a szemmérték is. Eszközök kikészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapatok kialakításánál mindenképpen szükséges. Az eszközök kikészítésben is segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat a középső téglalapba kérem. Minden csapat megkapja a saját gördeszkáit. Elmondom, hogyan fogják használni a gördeszkákat és 2 tanulóval eb is mutattatom. Felhívom az esetleges balesetekre, ütközésekre a figyelmet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A 4 db, öt fős csapat mindegyikének van egy saját keltetője a pálya négy sarkában megrajzolt téglalapok. A pálya középső nagy téglalapjában rakták le ikráikat a halak. Sajnos azonban a nagy közös keltetőbe szennyeződés került. A szennyeződés miatt az ikrákat ki kell halászni onnan nagyon rövid idő alatt. Ezért több ember, csapat kell a megvalósításhoz. Sajnos a nagy keltetőbe lábbal bemenni nem lehet, csak kisebb deszkán feküdve lehet bejutni, ill. kihozni az ikrákat. A csapat első tagja ráfekszik a gördeszkára és a második tag a fekvő tanuló lábát fogva tolja, húzza vagy fordítja a fekvő tanulót. A fekvő tanuló egy vödörrel halássza össze és húzza ki a keltetőből az ikrákat. A nagy keltetőbe csak a gördeszka mehet be, egy tanuló sem léphet be, mert tovább szennyezi a keltetőt. A kigurított ikrákat a 3. és 4. tag a saját telepítőjükbe viszik, ahol az 5. tanuló zsákjába teszik. Az 5. tanuló a megrajzolt kis sarkon található téglalapban lehet. A 3., 4., tanuló csak a saját pályarészükön lehetnek, amit elválasztó vonalak jeleznek.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a minden labda, „halikra” bekerült a saját keltetőbe. A végén a gyűjtött labdákat, „halikrákat” a csapatok megszámolják. A legtöbbet gyűjtött csapat nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem a tanulóknak az aktív és balesetmentes részvételt. Örömmel emeltem ki, ahogyan biztatták és irányították egymást. Kértem, hogy tapssal értékeljék a játékot. A taps erőssége mutassa meg, hogy mennyire tetszett a játék. Kiben ismertek meg új tulajdonságot a csapattagok?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minden csapatban 1 játékos kap egy jelző szalagot. (eszköz szükséglet: 4 db jelzőszalag). A jelző szalaggal rendelkező tanuló más csapat területére is átmehet és a kigurult „halikrákat” felveheti és magukhoz viheti.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék, a játékosok folyamatos figyelése. A végén a labdák, „halikrák” megszámolása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mindenkinek tetszett a játék, kérték a megismétlését.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cseri Gábor