JÁTÉKRA FEL!

Péntek Beatrix: Varázsbaba

  1. A játék neve, címe: Varázsbaba
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok figyeljenek egymásra, egymás elfogadása, empátia fejlesztése. Versenyhelyzet fok., gyorsaság, kudarc tűrőképesség fejlesztése. Örömszerzés, vidámság.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék megkezdése előtt a füves területet jól átnézni, köveket, kavicsokat, faágakat összeszedni, esetleges hepehupákat kiküszöbölni. Felhívni a játékosok figyelmét, hogy helyzetváltoztatáskor figyeljenek egymásra kimondott számnál, hazafutásnál, fogónál
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: terület: füves tér ,pálya, park, tornaterem, udvar is lehet, varázsbaba, színes szalagok a tér elválasztásához, pontozótábla: kihajtható pontszámokkal.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai eszközre, kellékre, azon kívül, amit felsoroltam.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín feltérképezése, baleset mentesítése kavicsok, kövek, faágak összeszedése, ha nem a megszokott iskolai területen játszunk. Kimérni a két csapat távolságát színes szalaggal kijelölni a középponttól, ahol a varázsbaba lesz kitéve, hogy biztonságosan játszunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 1. A játék kezdete előtt közösen elkészíthetjük a pontozótáblát. többféle technikai lehetőséggel. bár még nem tudják most éppen mire fogjuk használni, de ezután már többféle játékhoz is tudjuk alkalmazni 2. Beszélgetéssel, kérdésekkel, gyermekkoromról való meséléssel
  16. A játék megnyitása, nyitánya: "Hoztam Nektek egy játékot, amit még nem ismertek, és amihez az elkészített pontozótáblát is felhasználhatjuk. A játék neve: Varázsbaba meg is mutatom a babát, akiért ma harcolnotok kell! Két csapat küzd majd egymással, a jók és a gonoszok a Varázsbabáért! Csapatot alakítunk kiszámolóval, vagy minden 2. játékos előre lép…Egyik csapat lesz a Gonosz Varázslók csapata, a másik pedig a Tündérek csapata. Mindkét csapat célja, hogy a Varázsbabát hazavigye a csapatához, és ezzel egy varázspontot kapjon. Nagyon kíváncsi vagyok, melyik csapatnak sikerül majd többször hazavinni a varázsbabát?!!!
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok kialakítása, kiszámolóval, önkéntes alapon, vagy minden második játékos előre lép egyet, a csapatok elfoglalják helyüket az kijelölt szalagok mögött, eldöntjük kik lesznek a Gonosz Varázslók, és kik lesznek a Tündérek. A két csapat közé egyenlő távolságra, középre kiteszem a varázsbabát. Két azonos létszámú csapat felsorakozik a szalagok mögé, szembe egymással, és a Varázsbabával. A csapat tagjai megszámozzák egymást. A játékvezető kiált egy számot, és erre mindkét csapatból szólított játékosa rohanni kezd a Varázsbabáért, aki előbb éri el a varázsbabát, az felkapja, és rohanni kezd vele haza, a csapatához , a másik játékosnak el kell kapnia, amíg haza nem ér. Ha sikerült hazavinnie a Varázsbabát, akkor kapnak egy Varázspontot, ha elkapták, akkor a másik csapaté a varázspont. A játékot az a csapat nyeri, aki előbb eléri az 3 varázspontot. De lehet több pontig is játszani
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha valamelyik csapat eléri a 3 pontot, így ők nyertek, ők szereztek több varázspontot, náluk volt többször a Varázsbaba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Eredmény hirdetés, kézfogás egymással, tapsolás, szóbeli dicséretek. megköszönni a részvételt, beszélgetni élményeikről.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több számot mondani, így újabb játékosok kapcsolódnak a varázsbabáért folytatott küzdelembe.Így adogathatják is egymásnak, csak a fontos, hogy a Varázsbaba biztonságban hazajusson az egyik csapathoz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell az esetleges balesethelyzetek megelőzésére, hogy jól érezzék magukat a játékosok, ha nem sikerült a cél bátorítani!!!!, szurkolni!!!! mind a két csapatnak, azok tagjainak külön-külön is!!!! Folyamatosan kell figyelni a lelki, és a fizikai biztonságukra is!!!
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatom szerint a játékosok én is!! jól érezték magukat, figyeltek egymásra, egyre jobban viselték, ha a másik csapat szerezte meg a Varázsbabát! Biztatták csapattársukat, szurkoltak neki. Segítettek egymásnak. Végig vidámak, önfeledtek, mosolygósak voltak. szívesen osztották meg egymással, velem is a legjobb pillanatokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Péntek Beatrix