JÁTÉKRA FEL!

Bartos Anett: A macska és az egerek

  1. A játék neve, címe: A macska és az egerek
  2. A játék pedagógiai célja: szem-láb koordináció fejlesztése, testzóna alakítása, térpercepció fejlesztése, verbális fejlesztés, figyelem fejlesztése, szabálytudat kialakítása, gyors reagáló képesség, egymásra való odafigyelés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előtt megbeszéljük, hogy futás közben figyeljenek egymásra. A padok átlépésekor fokozottan figyeljenek testi épségükre.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 4 db pad, 1 zsámoly, 1 macska fejdísz
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A padokat és a zsámolyt elhelyezni a megfelelő helyre. Macska fejdíszt előkészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítségét kérem az eszközök elhelyezésekor.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmesélem a kerettörténetet: A macska alszik a kályhán. Mikor megéhezik elindul egerészni. Választunk egy macskát, a fejére helyezem a macska fejdíszt. A többiek lesznek az egerek. Ismertetem a játék szabályait. Felhívom a figyelmet a balesetveszélyre.
  17. A játék menete, játékszabályok: A macska és az egerek fogó játék A játéktér két vége paddal elkerített ház. A macska (fogó) alszik a kályhán (egy zsámoly a terem egyik oldalán). A többiek az egerek. A macska jelre elindul egerészni. Az egerek egyik házból a másikba menekülnek a macska elől, akinek az a feladata, hogy minden egeret elfogjon. Az elfogott egereket a fészkében (a terem szélén elhelyezett pad) gyűjti. A terem közepén is van egy ház (pad), amire ráülve a macska szintén nem foghatja meg az egereket. Az egerek nem tartózkodhatnak sokáig a házban, épp csak megpihennek. A játék addig tart, amíg már csak egy egér maradt. Ő a győztes, ő lesz a következő fogó.
  18. A játék lezárása: A macska most már jól lakott, visszafekhet a kályhához. Az utolsónak megfogott kisegér a győztes, ő választhat másik játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén minden kisegeret megdicsérek, hogy ügyesen menekültek a macska elől. A macskát is megdicsérem amiért ilyen rövid idő alatt megfogta az egereket. Megbeszéljük , hogy macskának vagy egérnek volt nehezebb lenni. Közösen elrakjuk az eszközöket a helyükre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezebb variáció ha két macska van egyszerre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a macska melyik egeret fogta meg, hogy az valóban leüljön a kijelölt padra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon tetszett ez a játék, sokszor kérik, hogy játszuk újra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bartos Anett