JÁTÉKRA FEL!

Csókás Kinga: Névmemória

  1. A játék neve, címe: Névmemória
  2. A játék pedagógiai célja: memóri fejlesztése, szorongás olsása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: füzet, székek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: bármilyen fejlettségi szint
  16. A játék megnyitása, nyitánya: székeken körbe ülünk
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy adott témakörön belül mindenki választ magának egy nevet, amit hangosan ki is mond. Pl. országnevek.A csoport megpróbálja az elhangzott neveket megjegyezni. Ekkor egy önkéntes jelentkező középre áll füzettel a kezében, és mond egy nevet a körből, pl. Ausztria. A név tulajdonosa gyorsan mond egy másik nevet a körből, pl. Mongólia. Ha nem elég gyorsan mond nevet, a középen álló rákoppinthat a fejére a füzettel, és helyet cserélnek.Akkor is helycsere, ha véletlenül a középen álló ember nevét mondják ki.
  18. A játék lezárása: Amennyiben egy-egy játékos kevesebbet szerepelt, őt állítom a körbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nem kiesős játék, mindenki szerepelhet. Akik gyorsak, ügyesek, nem kerülnek középre. Ők javasolhatnak újabb témaköröket a névválasztáshoz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idegen nyelv tanulásban is jól alkalmazható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: előfordulhat, hogy valakinek a játéknevét nem jegyezte meg a csoport, így őt akaratlanul is kihagyják. Célszerű a játékvezetőnek figyelni erre, s a perifériára szorult játékost középre állítani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csókás Kinga