JÁTÉKRA FEL!

Beretvás Mónika: Színkövető

  1. A játék neve, címe: Színkövető
  2. A játék pedagógiai célja: rövid távú emlékezet, szerialitás, logikus gondolkodás fejlesztése szórakozás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, színkártyák, névkártyák
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai kelléket nem igényel a játék.
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körberendezése, szín- és névkártyák készítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyák elkészítése közösen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a játék kerettörténetével megpróbálja felkelteni a játékosok érdeklődését. Kerettörténet: Mindent sötétség borít. Igen ám, de neked el kell indulnod. Csak egy-egy színes fény jelzi az utadat. A fények csak egy rövid ideig villannak fel és aztán elhalványulnak. Csak akkor juthatsz haza, ha követed a megfelelő színű fényt.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A játékosok (6-7 fő) körben ülnek. Mindenkinek meg kell jegyeznie a kiinduló helyét (amit egy szék alá helyezett, névvel ellátott kis papírdarabbal is segíthetünk) 2. Színes kártyákat osztunk a játékosoknak, előre tisztázott színekkel (pl. piros, kék, sárga, zöld, fekete, fehér…) 3. Megbeszéljük, hogy az fogja kezdeni a játékot, aki pl. a piros kártyát húzza (ez a lépés csak a kezdőjátékos meghatározását szolgálja 4. Összeszedjük a kártyákat, majd újra kiosztjuk a játékosok között, akiknek most már titokban kell tartaniuk a kihúzott színt 5. A kör mindig jobbra halad A játék célja az, hogy a játékosok székenként jobbra haladva, visszajussanak a saját helyükre egy teljes kört megtéve. Úgy tudnak csak haladni, ha eltalálják a mellettük jobbra ülő kezében lévő kártya színét. Az első játékos induláskor megtippeli, hogy a mellette ülő kezében milyen szín van. Ha nem találta el, a második játékos teszi ugyanezt a mellette jobbra ülővel és így tovább addig, amíg valaki el nem találja a mellette ülő színét. Itt fontos szabály, hogy kétszer egymás után nem hangozhat el ugyanaz a szín tippként (érdemes nagyon figyelni, mert kis logikával növekszik a sikeres találat esélye). Ha valaki eltalálta a mellette ülő színét, elindulhat „ a hazafelé vezető úton, a színes fények felé” úgy, hogy társával helyet cserélnek. Mindezt addig teheti meg, amíg eltalálja a soron következő jobboldali társa színét. Találatkor az a játékos, akinek eltalálták a színét, a helycsere miatt kimarad a körből, vagyis nem tippelhet. Viszont azt a feladatot kapja, hogy cseréltesse ki a színkártyákat bármely két játékostársa között. Innentől kezdve bonyolódik a helyzet, ugyanis nagyon kell figyelniük, hogy melyik szín kinek a kezébe vándorol, mert ez lesz a hazajutásuk kulcsa. Helytelen tipp esetén a következő jobbra ülő folytatja játékot.
  18. A játék lezárása: Az lesz a győztes hazajutó, aki leghamarabb visszaér a kiinduló helyére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, motiválás, tapasztalatok megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékvezetőnk felhívnia a figyelmet, az esetleges taktikázási lehetőségekre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Beretvás Mónika