JÁTÉKRA FEL!

Ferenc Tamásné Ildikó: Űrlények fogságában

  1. A játék neve, címe: Űrlények fogságában
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, csapatépítés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kartonlapok, melyre felíratok kerülnek és egy kréta
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészítjük a kártyalapokat, ráírjuk a feliratokat: EMBER és UFÓ. Két ufó van a többi ember feliratú.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kört egy vállalkozó megrajzolhatja az udvaron.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az udvaron egy csoportban összegyűlnek a játékosok, amikor kiosztjuk a kártyákat, úgy, hogy csak az lássa hogy mi van ráírva, akinek adjuk.( a sajátját láthatja mindenki.) Az udvar egy részére kört rajzolunk, akkorát, hogy beférjen mindenki.
  17. A játék menete, játékszabályok: Keretmese: Az emberek közé ufók kerültek.Az udvaron séta közben akinek a kártyáján az ufó felírat van annak meg kell érintenie valakit és az átváltozik ufóvá, ezért a körbe be kell mennie, hiszen ez az űrhajó, amivel a Földre érkeztek az űrlények. Magukkal akarják vinni az embereket ezért figyelni kell, hogy kik az ufók vagy űrlények, mert az érintésüktől átváltoznak az emberek és velük tartanak az űrhajóba. Csak érinteni szabad az „embereket”, lökni, nagyot ráütni nem szabad az „ufóknak” Észrevétlenül kell az érintést megtenni, mert ha a többiek észreveszik menekülnek az ufóktól és akkor már fogócska lesz a játékból.
  18. A játék lezárása: :Maximum 5 percig tart a játék. Ha vannak olyanok, akiket nem sikerült átváltoztatni ők nyertek. Ha mindenki átváltozott űrlénnyé, akkor hamarabb is vége lehet a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret és taps a győzteseknek vagy a legügyesebbnek, akit utoljára fogtak meg.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A körben lévők ki is szabadulhatnak, ha válaszolnak az ufók által adott felszólításra. Pl. Keress olyat a körből, akinek van sapkája, órája, kék cipője…stb. Akkor együtt ketten kiszabadulhatnak és újra játékba kerülnek, mint emberek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kiosztja a kártyákat, elmondja a játékszabályt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Több ufó is lehet, ha nagyobb a létszám.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ferenc Tamásné, Ildikó