JÁTÉKRA FEL!

Holpertné Szalay Ildikó: Labdaszerző

  1. A játék neve, címe: Labdaszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Talaj ellenőrzése (egyenletes, csúszásmentes talaj).
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db labda, 3db ugrálókötél vagy más vonaljelölő eszköz
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek helyszínre szállítása. A helyszín akadálymentességének ellenőrzése. Terület kijelölése. Ugrálókötelek elhelyezése párhuzamosan úgy, hogy a két szélső kötél egyenlő távolságra legyen a középsőtől.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A labdát a résztvevők választhatják ki. A területen a vonalak kijelölése az ugrálókötelekkel a gyerekek segítségével is történhet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése. Figyelem felhívása, egymás testi épségére vigyázzanak. A játékosok két csapatra osztása. Ha páratlan számú játékos van, akkor kijelölünk egy gyermeket pontszámlálónak. A középső kötélre, kb. a közepére el kell helyezni a labdát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok két azonos létszámú csapatban álljanak fel a két külső kötél mögé. Beszéljék meg, hogy ki hányas számú játékos lesz. (6 fő esetén 1-3-ig legyenek a számok.) Azoknak a játékosoknak kell szaladni a labdáért, akiknek a számát a játékvezető hangosan mondja. Aki előbb fogja meg a labdát az szerez pontot a csapatának. A pontszámláló játékos a játék közben a két kezén mutatja, hogy melyik csapatnak hány pontja van. (Páros számú játékos esetén a játékvezető feladata a pontok számlálása is.)
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha valamelyik csapat eléri az előre megbeszélt pontszámot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék öröme a jutalom. (Esetleg a több pontot elérő csapat választhatja ki a következő (napi) játékot.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Gyorsan egymás után több számot is mondhatunk, így többen szaladnak egyszerre a labdáért. 2. Pontrablással is játszható: ha a gyorsabb játékos karját megérinti a másik csapat játékosa, amíg a kezében van a labda, akkor a másik elrabolja a pontot. 3. Pontrablás is van, és több számot is mondunk. Labda helyett más tárgyat is használhatunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vitás helyzetek eldöntése. Holtverseny esetén mindkét csapat kap pontot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Holpertné Szalay Ildikó