JÁTÉKRA FEL!

Feketéné Tóth Eszter: Szabadulj a labdáktól!

  1. A játék neve, címe: Szabadulj a labdáktól!
  2. A játék pedagógiai célja: Számlálás gyakorlása, több-kevesebb fogalmak elmélyítése. Egymás testi épségére figyelés a játék izgalmában is!
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni az óvatos labdadobásra, lehetőleg szivacslabdát vagy puha műanyag labdát használjunk. Műanyag labdánál inkább gurítás legyen!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 10 db. szivacslabda vagy 20-30 pici műanyag labda, 1db. lehetőleg gumi ugrókötél a térelválasztáshoz.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A csapatok megszervezése (csapatkapitány válogat vagy véletlenszerűen zsákból kihúzott színes pálcikákkal sorsolunk, esetleg fiúk- lányok csapata).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt megismerkedünk az aktuális labdák tulajdonságaival, passzolgatunk egymásnak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két csapat feláll a két térfélen, a labdákat egyenlően elosztom a 2 csapat között, vagy begurítok a pályára minden labdát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék célja, hogy ne maradjon a saját térfélen labda, vagy lehetőleg minél kevesebb maradjon! A rajtjel (sípszó) elhangzása után a lehető leggyorsabban át kell dobni vagy gurítani a labdát az ellenfél térfelére. Egyszerre csak egy labdát szabad kézbe venni! Ha egy adott pillanatban nincs labda az egyik térfélen, sípszóval megállítom a játékot. (Ekkor már tilos dobni, gurítani!) Ha nincs ilyen, 2 perc után megállítom a játékot, és a csapatok megszámolják a náluk lévő labdákat.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, amelyik előbb éri el, hogy a térfelén nincs labda, ill. 2 perc után náluk van kevesebb. Többszöri ismétlésnél elért pontokat számolunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki nyer 1 pontot kap, 5 pontig megy a játék. Kicsiknél még a jó számolásért is lehet pontot adni!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha keményebb labdával játsszuk, érdemes gurítással kezdeni a sérülések elkerülése miatt. Érdekessé tehető, ha egyszerre többféle labdával játsszuk. (szivacs-, gumi-, műanyag-, bőr-, röplabda).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes kevesebb labdával ill. rövidebb játékidővel kezdeni! Fel kell hívni a figyelmet, hogy inkább ejtsük a labdát, mint dobjuk erőből! Gurításnál pedig igyekezzenek minél messzebbre gurítani! Kicsiknél nem árt figyelni arra, hogy mindkét csapat nyerjen pontot! Mindig más-más gyerek számoljon hangosan, a többiek ellenőrizzék!
  22. Egyéb/megjegyzés: Kicsi gyerekeknél (6-7 évesek) szivacslabdával és műanyag kislabdákkal játszottuk, nagyon élvezték! A játék végén megbeszéltük, mitől lehet jobb a játék, ki játszott a legsportszerűbben, hogyan lehet izgalmasabbá tenni, szeretnének-e máskor is ilyet játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Feketéné Tóth Eszter