JÁTÉKRA FEL!

Kissné Mohácsi Szilvia: Színcápa

  1. A játék neve, címe: Színcápa
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem és mozgáskoordináció fejlesztése, gyors színfelismerés gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők megfelelő távolságra álljanak fel , hogy elkerüljék az ütközést.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kijelölni a játékteret. Szabadtér esetén a meglévő fák, bokrok segítségével.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítséget kérhetünk a gyerekektől, a játékhatárok kijelöléséhez.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kijelölt játéktér bemutatása. Ez itt a tenger. Ebben a tengerben szabadon mozog egy cápa. Ez a cápa mindig csak adott színt nem viselő emberekre vadászik. Akin van az a szín, megmenekült, azt a cápa nem bántja, kényelmesen átsétálhat a túlsó partra. Akit viszont megfog, az is rögtön cápává változik. Ezután választunk egy játékost, aki a cápa lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktér egyik oldalán sorakoznak a játékosok és velük szemben középen áll a cápa. Amikor elkiáltja magát- Jöhetnek a zöldek!, akkor minden gyerek átfut a tenger túlsó partjára. Akin van zöld színű ruhadarab, annak nem kell futnia , védve van a szín miatt. Akit megfogott a cápa a tengerben marad és ő is cápa lesz. Különböző színeket lehet mondani, lehet egy színt többször is. Az lesz a győztes, akit nem tudnak megfogni.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor már csak egy játékos marad és a többiek már a tengerben vannak, vagy esetleg mindenkit sikerült megfogni. Akit utoljára fogtak meg, ő lesz a következő játékban a kezdő cápa.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén kiemelhetjük az ügyesen taktikázó játékosokat, illetve akiket a végén sikerült csak megfogni. Ügyes volt az is, aki nagyon jó színt mondott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot lehet úgy is játszani, hogy akit megfogott a cápa, az kiül a partra. Így mindig csak egy cápa van középen. Más szabállyal is játszható, például betűcápa is lehet. Akinek a teljes nevében van az adott betű, az menekül meg.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek a szabályok helyes alkalmazására és a balesetmentes játékra kell figyelnie. Játék közben is tudatosítani a kijelölt határok betartását.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Mohácsi Szilvia, (mohacsi.sz@freemail.hu)