JÁTÉKRA FEL!

Holló-Szabó Ferenc: Ki marad a végén?

  1. A játék neve, címe: Ki marad a végén?
  2. A játék pedagógiai célja: Matematikai ismeretek elmélyítése játékos formában. A csoportkohézió növelése, például több játék után a résztvevők felvetik, hogy ha összedolgoznak, például mindenki saját magára fogad, biztosan megnyeri valaki a jutalomcsokoládét, amiből a többieket is megkínálja. A gyerekek mondhatják meg azokat a szempontokat, amelyeket fontosnak tartanak, amire a éppen kieső játékosok válaszolnak.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem bútorait félre kell tolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetekor a résztvevők körben állnak. Az alábbiak szabályok szerint rendre kiesnek az egyes játékosok. A végén az nyer, aki helyesen tippeli meg, hogy ki marad a végén. A játékmester kiválasztja a kezdő játékost. A kiválasztott résztvevő meghatározza a körüljárás irányát. A megfelelő irányú szomszédja pedig választ egy egynél nagyobb egyjegyű számot, például az ötöt. Miután ezt tisztáztuk, a játékosok sorban tippelnek, hogy ki marad a végén. Ezután kezdődik a játék. A kiválasztott játékostól kezdve, a megfelelő irányba minden például ötödik, még álló játékos leguggol, esetleg leül. A játéknak akkor van vége, amikor már csak egy résztvevő áll.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Az éppen kieső játékos a csoportra jellemző szempontnak megfelelő információkat árulhat el saját magáról. Például óvodásoknál, hogy mi a kedvenc meséje, iskolásoknál, hogy mit sportol, nagyobbaknál pedig, hogy ki a kedvenc énekese. – Az egyszerű kiesési szabályt lehet nehezíteni azzal, hogy körönként változik a körüljárási irány.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Holló-Szabó Ferenc