JÁTÉKRA FEL!

Prohászka Gabriella: Hencida és Boncida–szabadulós játék

  1. A játék neve, címe: Hencida és Boncida–szabadulós játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, állóképesség, téri tájékozódó képesség, gyors reagáló képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet egymás testi épségének a mgőrzésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy csomag kislabda
  12. Technikai igény: Eszközök előkészítése, vonal felhúzása.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem rendezés, szellőztetés, egyéb eszközök eltávolítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek segítségét kérem a terem kiürítéséhez, padok-egyéb eszközök eltávolításához.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekek két csapattá osztása. " Ti lesztek Hencida, ti pedig Bocida királysága. A két királyság nem tudja eldönteni, melyikük országa a szebb.ezért megtámadják egymást "bűzbombákkal".
  17. A játék menete, játékszabályok: " A bűzbombák lesznek a kislabdák, királyságotok pedig a vonal két térfele. A feladat az lesz, hogy jelre,-kiáltásomra-elkezdjétek bűzbombákkal támadni a másik királyságot. Minél gyorsabban és minél több bűzbombát kell átdobni a másik királyság térfelére. Az a királyság nyer, aki jelre- tapsomra- a legkevesebb bűzbombát számolja meg térfelén. Indul a csata!"
  18. A játék lezárása: Taps után megszámoljuk, melyik királyságnál mennyi bűzbomba maradt. Az nyer, akinél a kevesebb! Utána mehet a visszavágó.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Egyénileg dicsérem konkrétan a gyermekeket az ügyességükért, majd közösen a csapatokat, kiemelve a a csapatok összetartó erejét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Későbbiek folyamán még több labdával is lehet játszani, illetve nehezítve a feladatot úgy, hogy csak gurítva mehet a labda.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívom a figyelmüket egymás testi épségének a megőrzésére és a játékszabályok betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: Amennyiben túl erősen dobálják át a kislabdát a másik térfélre, csak gurítva engedem tovább-elkerülve a balesetveszélyt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Prohászka Gabriella