JÁTÉKRA FEL!

Branstetterné Török Andrea: Hallgatlak

  1. A játék neve, címe: Hallgatlak
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, verbális memória fejlesztés, együttműködés, érzékenyítés a látási fogyatékosok irányában
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: szemkendő, esetleg szék
  12. Technikai igény: nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése a kör alakításhoz, esetleg székek elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megkezdése előtt minden résztvevő egy adott körből választ magának egy nevet (pl. állatok, üdítőitalok). A játék során ezen a néven fogják őt szólítani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kört alkotó gyerekek ülhetnek széken, gyepen, guggolhatnak, vagy állhatnak. Kiválasztjuk a megfelelő helyzetet és a gyerekek kör alakban elfoglalják a helyüket. Szabályok ismertetése után a gyerekek elmondják az maguk választotta neveket. Kiválasztjuk az első fogót, bekötjük a szemét. Ezután a gyerekek helyet cserélnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kör közepén álló, bekötött szemű fogó választ két nevet. A megnevezett gyerekek a kör közepén halkan helyet cserélnek. A fogó figyel a zajokra és igyekszik a mozgásban lévő gyerekeket elkapni. Ha sikerül egyiküket megérinteni, helyet cserélnek, ha nem, mond még két újabb nevet. Ha hosszabb ideig nem sikerül, lehetőséget adunk a leváltására. Új fogó szembekötése után a gyerekek máshová helyezkednek el. Menet közben cserélhetőek a nevek, más fogalomkörből választva.
  18. A játék lezárása: A játék az érdeklődés fennmaradásáig játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek elmondhatják élményeiket, milyen zajokra figyeltek fel elsősorban, nehéz volt-e látás nélkül boldogulniuk. Hogyan képzelik el a látássérült emberek életét, milyen hétköznapi nehézségek merülhetnek fel életükben, milyen segítségre lehet szükségük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idősebb gyerekek esetében nincs szükség nevekre. A körben ülő gyerekek szemkontaktussal választanak maguknak párt a cseréhez. A többieknek figyelniük kell társaikra, hogy egyszerre csak egy pár cseréljen helyet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető is részt vehet a játékban. Figyelnie kell, hogy a csere mindig a kör belsejében történjen, és egyszerre csak egy pár induljon el.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékra előre nem tervezetten került sor, kollégáimtól is kaptam ötleteket a szabályokra vonatkozóan. A gyerekek szívesen játszották.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Branstetterné Török Andrea