JÁTÉKRA FEL!

Orosz Gábor: SZOBORMOZI

  1. A játék neve, címe: SZOBORMOZI
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés, együttműködés fejlesztése, mozgáskoordináció fejlesztése (esetlegesen memóriafejlesztés)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A megfelelő térválasztással alacsonyra csökkenthető a baleseti kockázati szint.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs, de érdekesebbé lehet tenni kötelezően választható kellékekkel
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Keressük meg a megfelelő helyszínt, tegyük szabaddá
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék az ismert térkitöltős játékok továbbfejlesztett variációja, ezért kezdetként, ráhangolódásként a kijelölt területen belül meghatározott tempóban beszéd és érintkezés nélkül töltsük ki a teret folyamatos járkálással… ezt lehet aztán variálni, akár gyorsítással, akár beszéltetéssel; a lényeg az, hogy a játékvezető tapsára mindenki szoborrá merevedik. Újbóli tapsra ismét folytatódik a térkitöltés. A térkitöltés közben mondja a játékvezető a szabályok folyamatos továbbfejlődését. Pl. a következő tapsra mindenki egy mesterséget ábrázoló szobrot alakít… taps… taps újból térkitöltés, úgy, hogy akivel találkozol, kezet fogsz vele… majd a következő tapsra 3-as szoborcsoportokat hoztok létre… taps… stb
  17. A játék menete, játékszabályok: A kellő ráhangolódás után a játékvezető bejelenti, hogy a Szobormozi nevű játék következik, melynek lényege, hogy egy történetet fogunk szoborként (epizódonként ) megjeleníteni. FONTOS! Határozzuk meg, hogy hol a mozi vászna, és hol ülnek a képzeletbeli nézők. ( az értékeléshez, megbeszéléshez esetleg készíthetünk fotókat is.) A törtnet elindul, ezalatt térkitöltés, egy bizonyos pontjánál taps. A legutolsó pillanatképet kell megjeleníteni szoborban. (állóképben) (erre a taps után max fél perce van a csapatnak. ezalatt beszélhetnek) ha „megtörtént” szobor, akkor taps után folytatódhat a történet és a térkitöltés is… és ez így ismétlődik a történet végeztéig, vagy addig, ameddig szórakoztató tud maradni a játék. A játékot lehet nehezíteni, hogy kevesebb időt adunk, vagy egyáltalán nem hagyjuk beszélni őket. (ez utóbbi csak nagyon összeszokott csapat esetén lehet eredményes) Lehetséges történet: Egyszer volt egy kis település, ahol a fiatalok nagyon jó barátságban voltak egymással. TAPS A tanév utolsó hetében történt, mikor már semmit sem tanultak, és mindenki tudta az év végi jegyét, hogy nagyon unatkoztak az iskolapadban TAPS Már azt hitték, hogy sohasem jön el a nyári szünet, mert ezeket az órákat már egyszerűen alig lehetett kibírni. TAPS De aztán végre elérkezett várt szünet. Mindenki nagyon boldog volt TAPS és nem tudott hová lenni nagy boldogságában TAPS A fiatalok már első nap megbeszélték, hogy egy közös mozizással ünneplik meg a szünet kezdetét. stb….A történetet mindig lehet aktualizálni…
  18. A játék lezárása: A kitalált történet vége, esetleg térkitöltés nélküli folyamatos bemutatása (memóriafejlesztés).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, hogy elégedettek voltk-e magukkal! Ezt meg is beszéljük. Fontos, hogy emeljük ki a fejlődést, és ne hibákra helyezzük a hangsúlyt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Rengeteg variációja lehetséges… a történettől függ. Esetleg, egy le nem zárt történet lehetőséget adhat egy másik játék elkezdésére, vagy kiscsoportos befejezésre. Másik lehetőség, hogy a létrehozott állóképeket minden kommentár nélkül tapssal elválasztva újra megjelenítjük egy „közönség” előtt, akik a látottak alapján próbálnak következtetni a történtekre.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orosz Gábor, (orosz.gabor.tan@gmail.com)