JÁTÉKRA FEL!

Mohácsiné Farkas Mariann: 1.Kinél van a plüss? 2.Plüsselkapó Ezt a két játékot játszottam a gyerekekkel

  1. A játék neve, címe: 1.Kinél van a plüss? 2.Plüsselkapó Ezt a két játékot játszottam a gyerekekkel.
  2. A játék pedagógiai célja: beszédfejlesztés,artikuláció,figyelem,gyorsaság ,ügyesség , koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüssállatok,doboz kötél és plüss
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1. Kinél van a plüss? Kedves gyerekek! A mai játékuknak vannak vendég szereplői is, amik elbújtak ebbe a dobozba! Mit gondoltok? Kik vagy mik lehetnek? ( gyerekek húznak a dobozból egy plüsst és megpróbálja kitalálni mi lehet)Ezek az aranyos kis állatok, ők is szeretnének részt venni a játékban, méghozzá azt is tudni kell róluk ,hogy szeretnek repülni és szeretik a gyorsaságot.Először egy plüss száll be a játékba és utána csatlakozik a többi is.De azt is tudnotok kell, hogy sokáig nem szeretnek egy helyben lenni ezért kört kell alakítanotok és egymásnak dobni az állatkákat. 2. Plüsselkapó! Az előző játékunkat folytatva még mindig a plüssel fogunk játszani mégpedig Bobi kutyával. Bobi kutyának nehéz dolga van ,nem tudja eldönteni , hogy melyik csapathoz tartozzon.A ti segítségeteket kéri a döntésben.Két csapatot alakítunk az egyik a Micimackó csapat a másik a Tigris csapat lesz.Mindkét csapatba 6-6 fő gyerek játszik és mindenki kap egy számot 1-6-ig. Annak a gyereknek kell elkapni a plüsst akinek a számát mondom,ha viszont olyan számot mondok ami nem szerepel akkor mindenki elfoghatja a kutyust.A melyik csapat elkapja az kap egy pontot, a több pontot összegyűjtött csapat nyeri a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1 Kinél van a plüss? Alakítsunk egy nagy kört.A játékot én kezdem, mindig mondjuk annak a gyereknek a nevét akinek dobjuk a plüsst .Pl: Az egér nem Mariannál van hanem Balázsnál.Figyelni kell ,arra, hogy mindig mond ki annak a nevét akinek dobod ill. próbáld meg minél gyorsabban mondani és dobni az állatot.Amikor már jól megy a játék nem egy plüssel hanem többel játsszuk.( egy-két próbajáték után kezdjük a játékot) A játékból nem lehet kiesni, figyelj , hogy ügyesen dobj és elkapd a plüsst. 2. Plüsselkapó Két csapatban fogunk játszani .Az egyik csapat a Micimackó nevet kapja , a másik a Tigris nevet kapja. A játékteret ketté osztom egy kötéllel és a plüsst elhelyezem a kötél közepére. a gyerekek a kötél két oldalán egyenlő távolságra helyezkednek el . Mindenki megkapja a számát 1-6-ig ! Annak a gyereknek kell elkapnia Bobi kutyát akinek a számát mondom.Az a csapat nyer akinek többször sikerül elkapnia a kutyát.Figyeljetek arra , ha olyan számot mondok ami nem szerepel a játékban akkor mindenki elkaphatja Bobit. Próbajáték után élesben megy a játék.
  18. A játék lezárása: 1.Ebben a játékban nem lehet kiesni ezért ezt a játékot én zárom.Az állatkák elfáradtak a nagy utazásban, repülésben vége a játéknak. 2. Az a csapat nyer aki több pontot szerez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1. játék Nagyon ügyesek voltak a gyerekek, örömmel játszottak, jól érezték magukat.A játék végére már sikerült gyorsan mondani a szöveget 2. játék Ügyesen figyeltek egymásra, betartották a szabályokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. játék több plüssel játsszuk a játékot 2. játék. Számok helyett meseszereplő neveket is kaphatnak a gyerekek,ill. kártyát is húzhatnak ki melyik csapatba kerül , vagy a számok kiosztása is történhet így.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Baleset megelőzés.A plüsselkapó játéknál ne ütközzenek össze, erre kellett felhívni a figyelmet. Szabály betartatása
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mohácsiné Farkas Mariann