JÁTÉKRA FEL!

Orvos Istvánné: Farkincaszerző

  1. A játék neve, címe: Farkincaszerző
  2. A játék pedagógiai célja: örömteli mozgás, játékszabályok betartása, gyorsaság,gyors reagálás, téri tájékozódó képesség fejlesztése, egymásra figyelés, figyelemmegosztás, siker- és kudarc feldolgozása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: játéktér biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szalagok/ farkincák szövetcsíkokból /, bóják, síp, óra
  12. Technikai igény: A játékhoz semmilyen speciális technikai kellékre sincs szükség
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek előkészítése, játéktér kialakítása bójákkal, folyadék előkészítése két játék közötti pihenőidőre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: eszközök, kellékek elkészítésében, játéktéren való elhelyezésben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a játékosok önkéntes csatlakozása a játékhoz, játékszabályok ismertetése, próbajáték
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos a nadrágja hátuljába tűzi hátul a szalagot, ez lesz a farkincája. A gyerekek szétszórtan helyezkednek el a játéktérben. Sípszóra kezdődik a játék. Mindenki megpróbálja a másiktól megszerezni a farkincáját úgy, hogy közben vigyáz a sajátjára, el ne „lopják”. Ha valakinek ellopták a farkincáját, az kiesik a játékból és kiszalad a játéktéren kívülre, de a játék végéig kezében fogja a mástól megszerzett farkincákat. Kézzel a saját farkincát nem szabad védeni! Egymás kezéből szalagot /farkincát/ elvenni tilos! Aki véletlenül elhagyja,elejti a lopott farkincát, más szemfüles megszerezheti. A játékot addig játszuk, amíg két játékos marad a játéktéren belül.
  18. A játék lezárása: Ha két játékos maradt a játéktéren, sípszóra véget ért a játék. A végén megszámolják a szerzett farkincákat. Az volt a leggyorsabb és legügyesebb, aki a legtöbb farkincát csente el a többiektől.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a három legügyesebb gyermeket, akik a leggyorsabbak voltak a játékban. Megbeszéltük, miért sikerülhetett ez nekik és mit tapasztaltak, tanultak a játék során. Megkérdeztem, hogy tetszett-e a játék s hogy érezték magukat a játék során. Szeretnék-e újra eljátszani? Ezután lehetőség volt újabb játékra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játék során valakinek ellopták a farkincáját, az nem esik ki, hanem megpróbál újat szerezni. Ha sikerül, a nadrág hátuljába újra kitűzi. Ha többet összegyűjtött, a kezében tartja, ahonnan szalagot ellopni nem szabad. Ha a nadrágjában lévőt megszerzik, azonnal ki kell tűznie egy következőt a gyűjtöttekből. Itt a játékidőt meghatároztam. /két játék: 7 és 8 perc/ Másik változat, amikor kiszámolunk két cicát /két fogót/,vagy jutalmul az előző játékban maradt utolsó két gyermeket/ akik kergetik az egereket, és megpróbálják megszerezni a farkincáikat. Kiesős fogójáték. A gyerekek elnevezik a macskákat. Előre megállapodunk, hogy a kiesetteknek arra a térfélre kell kiállni, amelyik cica őket megfogta /ill.amelyik a farkincáját megszerezte/színes bójákkal segítem a kijelölést/ Így a végén is figyelnie kell a kisegérnek. A végén a cicák számlálják össze a farkincákat, amelynek egyeznie kell a megfelelő helyen álló egérkék számával. Három fogóval is el lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyeltem a gyerekeket, betartják-e a játékszabályokat, s ügyeltem, hogy a kijelölt területen belül játsszanak. A két fogós változatnál pedig a kiesés után a megfelelő helyre állnak-e ki. Játékidő betartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Folyamatosan figyeltem a gyerekeket, betartják-e a játékszabályokat, s hogy a kijelölt területen belül játsszanak. A két fogós változatnál pedig azt, hogy kiesés után a megfelelő helyre állnak-e ki. Játékidő betartása.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orvos Istvánné