JÁTÉKRA FEL!

Kőnig Mónika: A királylány kiszabadítása

  1. A játék neve, címe: A királylány kiszabadítása.
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem koncentráció, ritmusérzék fejlesztése. Együttműködés, empátia erősítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A bot biztonságos használatának, szabályának megbeszélése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy karika, egy bot , nehezítésnek esetleg több.
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Az eszközök előkészítése, a játéktér biztonságossá tétele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kezdeményezéssel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék felvezetése egy rövid keretmese felvázolásával, például: A hétfejű sárkány üzenetet küldött a királynak, ha az egyik lányát hozzáadja feleségül, megkíméli az országát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A király úgy választja ki, melyik lányát áldozza fel a sárkánynak, hogy a lányoknak ügyességi próbán kell átesniük. A lányok körbeállnak, megfogják egymás kezét úgy, hogy hogy a karika az egyik kislány karján lógjon. Ezen a karikán úgy kell átbújniuk, hogy nem engedhetik el egymás kezét, s a karikának körbe kell járnia. A próba alatt zene szól. Amikor megáll a zene, akinél marad a karika, ő lesz a sárkány felesége. A játék második része a fiúk próbatétele. Ki szabadíthatja ki a királylányt. A fiúk kört alakítanak, elengedik egymás kezét. A botot (kardot) körbe adják kézből kézbe, a zene ritmusára. Akinek a kezében a kezében marad a kard, amikor elhallgat a zene, az lesz a kiválasztott.
  18. A játék lezárása: A gyerekek kreativitására, fantáziájára bízva. Zenés mulatság, a királyfi elveszi feleségül a királylányt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozitív megerősítés, dícséret, biztatás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A próbatételeknél több eszköz bevitele.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Élményszerű előadásmód,figyelem folyamatos fenntartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Két ügyességi játék összekapcsolása A fotókat az info@jatekrafel.hu címre küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.ajateknemjatek.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Kőnig Mónika