JÁTÉKRA FEL!

Bácsfalvi Gabriella: Ritmusvonat

  1. A játék neve, címe: Ritmusvonat
  2. A játék pedagógiai célja: A ritmusérzék fejlesztése, gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy helycsere alkalmával figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A padok között üres tér biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt ismertetem a játék szabályát, bemutatom, hogyan képzelem el a játékot, teszünk egy próbakört, hogy pontosan mindenki megértse a feladatot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csoportra osztom a játékosokat, de a legjobb, ha kijelölök két csapatkapitányt, akik kiválasztják a saját csapatuk játékosait. A játékosok egymás mögött állnak, vonatot utánozva megfogják egymás vállát. Mindkét csapat egymásnak háttal áll. Én a vonatok mögött irányítom a játékot, úgy, hogy rákoppintok mindkét csapat utolsó tagjának a hátára egyszerre, megadva a kiinduló ritmust, amely mindkettőjük számára egyforma. ( Vagy egy másik verzió: Az utolsó játékosnak megsúgom a kopogtatandó ritmust. Ez látható a képeken.) A cél, hogy ez a ritmus hibátlanul végighaladjon a vonat tagjain. Az utolsó játékosoknak pedig egy adott jelre egyszerre kell visszatapsolni a ritmust, ritmusnevek hangoztatásával. Az a csapat kap pontot, akiknél hibátlanul végig tudott jutni a ritmus a vonaton és azt hibátlanul hangoztatja tapssal az utolsó játékos.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége teljesen, ha az, aki a vonat utolsó embere volt, az első helyre kerül. Az a nyertes csapat, akinek a legtöbb pontja gyűlt össze, vagyis legjobban tudtak figyelni egymásra, a pontos ritmus visszaadására.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több gyermekből több vonat felállítása.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik, élvezik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bácsfalvi Gabriella