JÁTÉKRA FEL!

Polán Zsuzsanna: Kincsvadászat

  1. A játék neve, címe: Kincsvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem-összpontosítás és a jó helyzetfelismerés fejlesztése, társak elfogadásának erősítése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni, hogy ütközés,másik megütése ne történjen a céltárgy megszerzésekor. Ne szóljanak be csapattársuknak, ha nem sikerült a játszma.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kréta, bója, teniszlabda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem közepén elhelyezni a bóját, rajta a teniszlabdával. A bóját krétával körberajzolni, hogy mindig ugyanoda lehessen visszatenni, ha elcsúszik. Meghúzni krétával mindkét csapat előtt a menekülési zóna vonalait..
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A menekülési zónák határvonalainak meghúzása,a bója körberajzolása krétával.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki keressen magának egy párt és a terem két végében egymással szemben álljanak fel! Minden pár kap egy számot. Gyakoroljuk, hogy a párok jól tudják a számukat. A játékvezető a pálya szélén, középen áll krétával a kezében.
  17. A játék menete, játékszabályok: Amelyik pár hallja a számát fut a terem közepén elhelyezett kókuszdióért. Aki előbb megszerzi, az szalad vissza a csapatához a másik pedig üldözőbe veszi. Ha a krétával jelzett menekülési zónán átér a játékos, ők kapnak pontot, visszaáll a helyére. Ha az üldöző játékos a vonal előtt elkapja, a másik csapaté a pont. A pontokat a játékvezető a csapatok térfelén egy- egy krétavonallal jelzi.Ha testnevelés órán játsszuk, és van felmentett tanuló, akkor ez lehet az ő feladata. Az a csapat győz, amelyiknek előbb lesz meg a tíz megszerzett kókuszdiója, vagyis tíz krétastrigula az ő térfelén.
  18. A játék lezárása: Amelyik csapat megszerezte a tíz kókuszdiót, az a győztes. A másik csapat sportszerűen megtapsolja őket. Ha igénylik, térfélcserével sor kerülhet visszavágóra is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat. Kiemelem a társaikat biztató csapattagokat sportszerűségükért.Megbeszélem velük tapasztalataikat.Például, hogy nem biztos, hogy mindig az a jó megoldás, ha elsőnek szerzem meg a kókuszdiót, érdemes taktikázni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játékosok rájöttek, hogy lehet taktikázni, és egyikük sem akarja elsőként megszerezni a kókuszdiót, akkor rájuk számolok:1,2,3,4,5, és ha akkor sem szerzi meg egyikük sem a kókuszdiót, akkor vissza kell állniuk a csapatukhoz, egyik csapat sem kap pontot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékosokat folyamatosan figyelmeztetni kell, hogy álljanak a kiinduló helyükre. A játszmák kezdetén mindig csend legyen, hogy hallják a számukat a párok.Biztatni, ha kell tanácsolni kell a kudarcot átélt gyerekeket, hogy ne adják fel, legközelebb sikerülni fog.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék, igényelték a visszavágót.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Polán Zsuzsanna