„Az indiánok törzsében van egy áruló, aki minden holdtöltekor információkat, és egy indián leányt ajándékoz az ellenségnek némi dohányért, és színes tollakért cserébe. Az indiánok varázslója kieszelte, hogyan jöhetne rá a törzs ki az áruló, anélkül, hogy varázserejét használná, és elfogyna a törzs összes lánya. Ami tudjuk, hatalmas probléma lehet. Amelyik indián harcos megoldja a rejtélyt, törzsfőnökké léphet elő, és madártollakkal, vagy drágakövekkel-kavicsokkal gazdagodik. ( Ezek a későbbi, más játékokban plusz életet jelenthetnek, vagy beválthatják valamilyen ajándékra, vagy a törzsfőnöki címért versenybe szállhatnak.) A fehér emberek gyújtószerszámából mindenki húzzon egy szálat úgy, hogy azt csak ő láthassa. Akinek a gyufájának megvan a feje, ő az áruló. Aki ezt húzza, nagyon jól kell magát álcáznia, nehogy idő előtt kitudódjon cselszövése. Térforma, testhelyzet: körben ,törökülés. Amikor reccsen egy ág( taps jel) valakinek a szemébe kell néznetek, a szemkontaktust tartani kell. Ha az áruló rákacsint valakire, az testhelyzetet vált pl.: lefekszik, nyújtott lábbal ül, előre borul megadóan, stb. , vagy hangos szóval jelzi: szolgád vagyok. Ha valaki észleli ki kacsintott a társára, a játék kezdetén kezébe fogott tollat v. kavicsot maga elé kell, hogy tegye. Az áruló igyekezzen rá kacsintani, mert ha 3 törzsi harcos előtt ott a toll, v. a kavics a játék megáll, s hármójuknak rá kell mutatnia az árulóra. Ha mindhárman ugyanarra mutatnak, megoldódott a rejtély, s jutalmat kapnak. De vigyázzatok, mert ha nem ugyanarra a személyre mutattok, mindannyian kiestek. A játék addig tart, míg három harcos kivételével mindenki szolgává válik, vagy amíg ki nem derül az áruló személye. Kezdjük egy próbajátékkal! Ami a játékvezetésben lényeges elem még, hogy az áruló nevét nem lehet kimondani.”
Pomázi Erika
Célcsoport: 10-14 év