JÁTÉKRA FEL!

Baranyi Lívia: A gazda rétre ment

  1. A játék neve, címe: A gazda rétre ment
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, memória fejlesztése, ismeretek bővítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha van gyenge tanuló, aki esetleg nem tud megnevezni dolgot amit maghatározunk, akkor rávezetem…
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Megtanuljuk az éneket, elrendezzük a tanteremben a padokat, székeket, hogy legyen hely a mozgáshoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját helyén rendet rak (beteszi a székét, megigazítja az iskolatáskát..).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A dal szövege: A gazda rétre ment, a gazda rétre ment, a gazda ki a, ki a, ki a, ki a rétre ment. A … vele ment, a … vele ment, a …ki a, ki a, ki a rétre ment. Beszélgetünk a rétről, a gazdáról… Minek megy a rétre, mit csinál ott, mit visz magával? Meghatározzuk, hogy mit visz magával, mit énekelünk a dalocskában. Pl. Zöldségfélét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek tetszés szerint egymás mellé állnak a falhoz és együtt énekeljük a dalt. Amikor a … vele ment részhez érünk, akkor választok egy tanulót ( aki szépen áll, szépen jelentkezik…) és mond egy pl. zöldségfélét(retek) és mögém áll, kezet fogunk, énekeljük a dalt és közben sétálunk a tanteremben a padok között. Amikor mindenki mondott egy zöldségfélét és a sorban van, akkor helyváltoztatás nélkül kört alkotunk. Mindenki megismétli milyen zöldséget mondott amire nagyon kell figyelni! Most én, tetszés szerint kérdezem az egyik gyerektől, hogy pl. Emma milyen zöldség? Ha tudja a választ akkor állva marad, folytathatja a játékot, ha nem, akkor leguggol, kiesik. Emma következik, tőle kérdezem, hogy XY milyen zöldség…
  18. A játék lezárása: Addig megy a játék, amíg két tanuló nem marad állva.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mennyiféle zöldségfélét tudtunk felsorolni? Melyiket szeretik a legtöbben? Melyiket tudtuk a legnehezebben megjegyezni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet, hogy ne kiesésre menjen a játék. Bármiféle dolgot "vihet" magával a gazda. Környezetórához kötjük, lerajzoljuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: 1. A dal megtanulása 2. A játék elején nem ismertetem a játék 2. részét, a körbenállást és az ott zajló szabályt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Baranyi Lívia, (baranyilivia@gmail.com)