JÁTÉKRA FEL!

Balog Tomas: Zenekitalálós játék

  1. A játék neve, címe: Zenekitalálós játék
  2. A játék pedagógiai célja: a zenei kultúra megismertetése, zenei hallás fejlesztése, szórakozás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játék helyszínéből adódó veszélyek feltérképezése
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: toll, papír, amin vezetjük az eredményeket (székeken, padon ülve kényelmesebb a játék)
  12. Technikai igény: mobiltelefon, bluetooth hangszóró (esetleg laptop és hangfalak)
  13. Az előkészítés feladatai: megfelelő zenék kiválasztása, telefonra, laptopra való feltöltése, telefon, hangfal, laptop feltöltése az elektromos hálózatról
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a helyszín előkészítése – padok, székek elrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondani a játékosoknak, hogy kíváncsi vagyok rá, mennyire ismerik a 70-es, 80-as, 90-es évek magyar zenéit a mai fiatalok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy táblázatban vezetjük, hogy a játékosok közül ki mennyi zenét ismer fel. Egy-egy pont jár az előadóért és a szám címéért. Külön ponttal jutalmazhatjuk azt, ha az adatokat a játékos nem tudja a zenéről, de ismeri a szöveget, vagy megzenésített vers esetében tudja a költőt, a vers címét. A zenéket nem hallgatjuk végig. Ha valaki kitalálta, hogy melyik számról van szó, akkor ugrunk a következőre, kivéve ha a csoport annyira élvezi a játékot, hogy végigénekelnek egy-egy számukra kedves számot.
  18. A játék lezárása: A játékot kiértékeljük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az első 3 helyezettet megdicsérjük, amiért ilyen jól ismerik a régi slágereket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékhoz lehetne egy kerettörténetet használni. Így a címe is módosulna: a vámpírok bálja. A történet: a játékosok betévednek a vámpírok báljába. A vámpírok nagyon öregek, ezért minden zenét ismernek. Aki nem ismeri a zenéket, az nagy bajba kerül, mert rájönnek, hogy ő nem vámpír. Pontosan annyi zenét kell lejátszani, amennyi játékos van. Aki kitalálja az előadót vagy a szám címét, az megmenekül ebben a körben – őneki már nem kell találgatnia. Aki nem elég gyors, vagy nem eléggé ismeri a régi zenéket, azt a játék végén megeszik a vámpírok – magyarul: vesztettek. Utána lehet új kört kezdeni tiszta lappal és más stílusú zenékkel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Változatos fajta zenék bekészítése, hogy ne csak egy szűk körnek legyen esélye kitalálni az előadót és címet
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nem könnyű befejezni. A ”még egy utolsót” kérés elég sokszor elhangzik a játék végén.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balog Tomas