JÁTÉKRA FEL!

Hegedűsné Novák Katalin: Jó reggelt!

  1. A játék neve, címe: Jó reggelt!
  2. A játék pedagógiai célja: Óra végén levezető/pihentető játék. Idegen nyelven (én angol nyelvi csoporttal játszottam) egy-egy kifejezés pl. Good morning! Wake up! … gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Meg kell beszélni, hogy a társak csak gyengéd mozdulatokkal, halk szavakkal ébreszthetők, pl. ütés, kiabálás tilos.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Osztálytermi asztalok/székek
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Úgy rendezni a padokat/székeket, hogy minden diák könnyen megközelíthető legyen (ideális pl. a patkó alakú elrendezés, de a hagyományos, padsoros megoldás is jó lehet)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Három önként jelentkező előre megy a tanteremben, a többiek a padra hajtják a fejüket, szemüket becsukják (pihennek/alszanak). A kerettörténet lehet Csipkerózsika története, a várban (teremben) mindenki elaludt, de most 3 lovagnak sikerült áttörnie a bozóton és megpróbálja felébreszteni őket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A három önként jelentkező csendben odamegy 1-1 alvó játékoshoz, fejét vagy karját óvatosan megsimítja és közben egy előre megbeszélt kifejezéssel pl. Jó reggelt/Good morning ébreszti, majd visszamegy a kiindulási helyére. Mikor mindhárom játékos visszaért, felkelnek a padon pihenő játékosok és az érintettek megpróbálják kitalálni , ki ébresztette őket. Természetesen, hogy a feladat nehezebb legyen, az ébresztők a hangjukat elváltoztathatják. Ha az alvó játékosnak sikerül kitalálnia, hogy ki próbálta felébreszteni, helyet cserélnek, ha nem, az ébresztő a következő körben is az marad.
  18. A játék lezárása: A játék a játékosok érdeklődésének/rendelkezésre álló időnek megfelelően (általában pár kör után) zárható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönjük a részvételt. Megbeszélhető, ki, mit érzett a játék (pihenés ill. ébresztés alatt).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegedűsné Novák Katalin