JÁTÉKRA FEL!

Györfi Krisztina: Állatkerti Séta

  1. A játék neve, címe: Állatkerti Séta
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek hallásfejlesztése, beszédszervek ügyesítése. Ritmusérzék fejlesztés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 kendő
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A termet elpakolni a biztonságos játékhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rövid vers részlet megismerése, megtanulása. Soós Veronika: Állatkerti látogatás Tegnap voltam állatkertben, láttam görbét, nyak tekertet. Melyik állat a görbe? Először is menjünk körbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék szabályainak ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe állunk egymás kezét megfogva. Egy gyermek középre áll bekötött szemmel. A gyerekek körbe járnak a korábban megismert vers részletre. A vers végén a középen álló gyermek rámutat valamikre és mond egy állatnevet. Ennek az állatnak a hangját kell utánoznia annak a gyereknek akire rámutattak. A középen álló kisgyereknek fel kell ismernie hogy ki utánozta az állat hangot. felismerés után kezdődhet újra a játék, az álla a kör közepére aki a hangot utánozta.
  18. A játék lezárása: Lehetőség szerint próbálom úgy alakítani a játékot, hogy mindenki állhasson a kör közepén, hogy ne maradjon a gyerekekben frusztráció és utána lezárom a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megdicsérem a gyerekeket, ha ügyesen a szabályokat betartva játszottak és felismertél egymás hangját. Életkorukból adódóan a helyes hangfelismerést akkor rögtön is dicsérem amikor megtörténik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük úgy, hogy ne a középen álló gyerek mond egy állatot, hanem akire rámutat az utánoz egy állathangot és a középen állónak ki kell találnia, hogy milyen állatot utánoz a társa és ki ő. Másik variációs lehetőség, hogy aki nem találja ki hogy ki utánozza az állathangot az kiesik.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevőknek tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györfi Krisztina