JÁTÉKRA FEL!

Petróné Gorliczay Tünde: Őszi séta az erdőben

  1. A játék neve, címe: Őszi séta az erdőben
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, koncentráció, gyors reagáló képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játékterület megtisztítása az éles tárgyaktól, amik sérülést okozhatnak
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: ha lehetőség van rá az erdő hangjainak hallgatása hangfelvételről
  12. Technikai igény: Áramforrás esetén valamilyen zenelejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: megfelelő biztonságos lábbeli használatának ellenőrzése/ cipőfűző bekötve, szandál csattok tépőzárak bekapcsolása/
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: mindenki ellenőrizze le saját cipőjét- felvesszük a képzeletbeli túra bakkancsunkat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Erdő hangjainak elindítása hangfelvételről, a játékosok elhelyezkedése kör alakzatban. Elmegyünk sétálni az erdőbe és keresünk közben makkokat. Mindenkinek van saját zsákja, amibe szedheti a makkokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Rövid erdei történet mesélése közben körben járunk kézen fogva. A makk szavakra le kell gugolni. aki nem gugol le, annak nem jut makk a képzeletbeli zsákjába. Aki minden makk szónál legugol, annak lesz a legtöbb makk a zsákjában.
  18. A játék lezárása: A mese végére felérünk a hegytetőre, vége a kirándulásnak és pihenünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során a játékvezető folyamatosan figyeli a játékosok feladattartását, aktivitását, reakciókészségét és ennek megfelelően dicséri meg a játékosokat. A játékvezetőnek törekedni kell arra, hogy senki ne menjen el negatív értékeléssel. Minden játékos teljesítményében van valami pozitív dolog. Meg lehet kérdezni, kinek tetszett és kinek nem tetszett a játék. Akinek nem tetszett, ő hogyan játszaná.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A történet témája és az arra végzett mozdulatok variálhatóak tetszés szerint.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyszerre kell történetet mesélni, figyelni a játékosokat és segíteni őket játék közben.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petróné Gorliczay Tünde