JÁTÉKRA FEL!

Filep Lászlóné: Készül a szivárvány

  1. A játék neve, címe: Készül a szivárvány
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködő, gyors reagáló képesség,figyelem fejlesztés, téri egyensulyérzékfejlesztéstájékozódás,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhivás az ütközés veszélyre
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ,labda, babzsák,szines épitőkocka
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Az eszközök elhelyezése,a csapat létrehozása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékba csalogatás /Ki játszik ilyet?/
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Készitsük el a közös szivárványunkat! -hangutánzás mozdulatokkal és labdával
  17. A játék menete, játékszabályok: ESŐVARÁZSOLÁS: Mindenki tegye maga elé labdát.A gyerekek hajoljanak kissé előre és térdüket gyorsan ütö gessék./eső/ Fogják a mellkasuk előtt a labdát és fürgén topogjanak helyben futással /zápr / Pattintsák le a földre egyszerre a labdájukat, majd kapják el / villámlás/ Emeljék lassan a magasba fel a labdát / süt a nap/ Ha már jól begyakorolták a mozdulatokat,osszuk őket csoportokra, és megbeszéljük, hogy adott jelre ki melyik mozdulatot végzi…, ha a szivárvány kész a labdát fogják hónuk alá ,kezüket tegyék a szemük fölé, mintha az eget kémlelnék.Végezzenek jobbra balra lassan fejbiccentést mintha csak a szivárvány vonalát követnék.
  18. A játék lezárása: A játék végén az Esik az eső kezdetű dal éneklése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem a szabályok pontos betartásáért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagycsoport:A csoportszobában található többszinű műa. épitőből mindenki válasszon egyet,adott jelre végezzenek bármilyen továbbhaladó mozgást,/pl pókjárás/ Mondjunk ki hangosan egy szint,s akinél olyan épitőjáték van az megáll, a többiek haladjanak tovább . Mindig azok pihenhetnek egy kicsit akik a szinüket hallják.Fokozható még ugy is , hogy nem mondjuk ki az adott szint hangosan,hanem csak magasba emeljük az adott szinü épitőjátékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Filep Lászlóné, (fnekatoca@freemail.hu)