JÁTÉKRA FEL!

Zsigmond Szilvia: Házatlan mókus

  1. A játék neve, címe: Házatlan mókus
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés fejlesztése, együttműködő készség fejlesztése, nagymozgás fejlesztése, szem-láb koordináció fejlesztése, egyensúlyérzék fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket a játék kezdete előtt, hogy figyeljenek egymásra, ne ütközzenek össze, ne lépjenek egymás lábára. Nem lehet lökdösődni. Vigyázzanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Lépő lapok
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Előre előkészítem a lépő lapokat, és a terem átrendezése, ha a létszám úgy kívánja
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A színes lépő lapokat közösen elkészítettük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Egy házatlan mókus kóborol az erdőbe, és szeretne magának egy odú, ezért megpróbálja kitúrni a többi mókust, de az erdőben lakó mókusok egy nagyon jól, összetartó közösség így közös erővel kell megakadályozniuk, hogy az egyetlen üres odúba, beköltözzön.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Mindenki elfoglal egy lépő lapot, úgy hogy egy lap üresen marad, lehetőleg középen. – A házatlan mókus elindul az egyik oldalról elfoglalni az üres odút. – Igyekeznek a mókuskák úgy helyezkedni, átlépni egyik lapról a másikra, hogy ne tudjon rálépni az üres lapra. – Ha a házatlan mókus elfoglalja az ˝odút,˝ akkor vége a játéknak. – Új játékhoz új házatlan mókust választunk.
  18. A játék lezárása: – Ha a házatlan mókus elfoglalja az odút, akkor vége a játéknak. – Új játékhoz új házatlan mókust választunk
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, a házatlan mókust is kiemelem, megköszönöm, hogy együtt játszottunk, megkérdezem ki hogyan érezte magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A házatlan mókusok számát folyamatosan növelhetjük maximum 3-4 fő.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zsigmond Szilvia