JÁTÉKRA FEL!

Horváth Veronika: GÓLYALAKOMA

  1. A játék neve, címe: GÓLYALAKOMA
  2. A játék pedagógiai célja: Fejleszteni a tanulók tájékozódóképességét (hang utáni), reakcióképességét és egyensúlyérzékét.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra és a bekötött szemű játékos óvatosan közlekedjen. Nehogy rátaposson a békákra, vagy elbotoljon bennük.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kendő(k), békaláb lenyomatok (minden játékosnak 10 db)
  12. Technikai igény: Nincsen szükség semmilyen speciális technikai igényre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszínt berendezni, akadályokat (székek, asztalok, padok) eltávolítani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók segíthetnek a tárgyak, akadályok elpakolásában. (Kisebb gyerekekkel megrajzoltathatjuk a békaláb lenyomatokat. Utána kiszínezhetik és kivághatják azokat.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése. Békaugrás gyakoroltatása. Békabrekegés bemutatása, gyakorlása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérünk egy játékost, hogy vállalja a gólya szerepét. Bekötjük a kendővel a szemét. A többi játékost megkérjük, hogy kis területen szóródjanak szét a teremben és guggoljanak le, mert ők lesznek a békák. A békák csak békaugrásban közlekedhetnek és egy béka csak 10-et ugorhat. A 10. ugrás után nem mozdulhat a helyéről, guggolva kell maradnia. Amikor ugrálnak, akkor békabrekegést kell utánozniuk (ezzel könnyítve a gólya helyzetét). Amikor egy helyben vannak, akkor csendben maradhatnak. Minden játékos kap 10 darab papírból készült békatalp formát. Minden ugrásánál le kell raknia egyet, és ha elfogyott, akkor nem ugorhat tovább. A gólyát játszó játékost a terem közepére állítjuk és párszor megpörgetjük, majd elindítjuk vadászni. Keresheti a békákat és figyelhet, hogy merre ugrálnak és brekegnek. Ha elkap egy játékost a gólya, akkor az a tanuló kiesik (hiszen gólyalakomaként végezte).
  18. A játék lezárása: A játéknak, akkor van vége, ha elfogytak a békák.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem a részvételt, megdicsértem a gyerekeket. A tapasztalatok szerint nagyon élvezték a játékot és próbálták egymást minél ügyesebben kicselezni. Ötleteket adtak a játék nehezítésére és így szórakoztatóbbá tételéhez.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a játékot nehezíteni azzal, hogy több (2-3) gólyát választunk ki a játék elején. Kisebbre vesszük a játékteret (behatároljuk a békák mozgásterét). Esetleg az elkapott békákat nem megeszik, hanem ők is (zombi)gólyává változnak. A játékidő szabályozásával is nehezíthető a feladat (pl. maximum 5 perc alatt kell megtalálni a békákat).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljünk a tanulók biztonságára. Bármikor le tudjuk állítani a játékot. A gólyáknak ne kelljen túl nagy területet bejárnia. Érdemes figyelni, hogy ki hányat ugrott.
  22. Egyéb/megjegyzés: nagyon élvezték a gyerekek, hogy taktikázhattak a játékban. Ezért az idősebb korosztály számára is élvezhető és izgalmas volt a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Veronika