JÁTÉKRA FEL!

Vass Renáta Csilla: Földönkívüli támadás

  1. A játék neve, címe: Földönkívüli támadás
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül mélyebben megismerkedjenek egymással. A jobb, bizalmasabb kapcsolatot, nagyobb együttműködést építsenek ki egymással.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (a „hazafutáskor” ) figyeljenek egymásra! Illetve, hogy a labda el ne találja őket.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 20 bója, 1 zsámoly, 1 amerikai foci
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszhattok, ha minden játékos sport ruházatban van.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben futva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a verseny igazságossága érdekében két játékost választok, akik kő, papír, olló segítségével eldöntik ki kezdi el a csapat tagok választását. Majd csapatot választanak. A gyerekek segítenek a pálya berendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két ember felváltva csapatot választanak .
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot két csapat játssza marslakók és földlakók csapata.’A marslakók csapata a bójákkal kijelölt alapvonal mögött felsorakozik. A földlakók csapata pedig velük szemben a bójákkal körülhatárolt játék téren oszolva helyezkedik el. A csapatkapitányuk szemben velük az alapvonal mögé tett zsámolyra áll. Keret történet: A marslakók kénköves tűzgolyót hajítottak a Földre, hogy elpusztítsák azt lakóival együtt. S míg a földlakók a tűzgolyóval bajlódnak és arra törekszenek, hogy eljuttassák az alapvonal mögött lévő védelmi vonalba, ahol csapatkapitányuk elkapva azt, megmenti a Földet a pusztulástól. Addig az ellenfél a kilövés után azon munkálkodik, hogy körbe futva bevegye a Földet. Sípszóra az első dobó játékos ( marslakó ) minél messzebb eldobja vagy elrúgja a labdát. Tilos hátrafele dobni.( Büntető 10 pont ) . Eldobás után azonnal futással elkezdi körbe kerülni a földlakókat körbe vevő bójákkal kijelölt pályát a bójákon kívül. Addig szaladhat amíg újabb sípszót nem hall. Ha a sípszó előtt sikerül átjutni a célvonalon, azaz „hazafut” jár a csapatnak az 5 pont. Ha nem, akkor a sípszó pillanatában meg kell állnia. Ha épp valamelyik bójához ért ott maradhat, ha két bója között van vissza kell menni az előzőhöz.. Akkor futhat tovább, ha sípszóra újabb csapattársa ( marslakó ) eldobja a labdát. A ( földlakók ) kapók feladata pedig az, hogy minél gyorsabban passzolgatva ( labdával a kézben nem lépve ) a zsámolyon álló kapitánya kezébe juttassa a labdát, társainak kell azt begyűjteni és a kezébe passzolni. A játékvezető az alapvonal mögül figyelve sípszóval jelzi a ( marslakóknak ) „hazafutóknak” a megállást. A játék 10 percig tart azután csere. A földlakók marslakók lesznek, illetve fordítva.
  18. A játék lezárása: Pontok összesítése Végeredmény: – 1pont minden befutónak – 5 pont minden „hazafutóknak” Az a csapat nyer akinek több pontja lesz a végén.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, összesítjük a pontokat és kihirdetjük az eredményt. Megköszönjük a részvételt, megkérdezzük, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a résztvevők már jól ismerik a játékot, akkor a marslakók és a földlakók mozgását nehezíthetjük. Mondjuk csak páros lábbal szökdelve, vagy féllábon ugrálva, illetve terpesz-zárral közlekedhetnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan kell ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Ha jól megy a próba érdemes élesben játszani a játékot. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vass Renáta Csilla