JÁTÉKRA FEL!

Sági Gyöngyi Szilvia: Molyra varázslabdája

  1. A játék neve, címe: Molyra varázslabdája
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek játék közben figyeljenek egymásra, segítsenek a bajba jutottakon, önzetlenség.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás közben figyelniük kell egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Annyi labda , ahányan vannak .
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A labdákat , hálóban kikészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék ismertetésénél hangsúlyozhatjuk, hogy mindenki visszakerülhet a játékba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ki kell jelőlni a fogót/ fogókat
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A fogó kezében a labdával megpróbálja a többi gyereket megérinteni. Akit sikerült megérinteni a labdával, az a kijölt labdahálóból elvesz 1 labdát . Most már ő is azokat a gyerekeket próbálja megérinteni a labdájával, akiket még nem fogtak meg. A játék sípszóra ér véget. ( 3-4 gyerek maradjon , akiket még nem fogtak meg ) 2. Minden gyereknél van labda. Két gyereket kijelölünk fogónak. ( náluk más színű labda van , mint a többieknél ) Akit megfonak, meg kell állnia : kis terpeszben , a labdát nyújtott kézzel maguk előtt tartva. Megmenteni az elfogottakat : úgy lehet , ha valaki megáll vele szemben és összeérintik a labdájukat. A mentés közben megfogható a szabadító játékos is.
  18. A játék lezárása: 1. játéknál maradjon 3-4 gyerek, akit nem tudtak megfogni. 2. – nál hagyjunk időt, hogy minél több játékost tudjanak megmenteni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1. Kinek sikerült elmenekülnie a vezérek elől? 2. Hany gyereket tudtál megmenteni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már ennyi kabdánk van játszhatunk 100 labdát+ 101 labdát is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először érdemes feltérképezni a csoportot: – mennyire koordinált a mozgásuk?
  22. Egyéb/megjegyzés: Délután megtanították a másik osztálynak 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Sági Gyöngyi. Szilvia