JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Kéki Éva: Fiókafogó

  1. A játék neve, címe: Fiókafogó
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, ügyesség, akaraterő fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmének felhívása, hogy saját és mások testi épségére egyaránt figyeljenek
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nem szükséges kellék hozzá
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Nem igényel előkészítést
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék nem igényel különösebb előkészítést.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párokba rendeződnek. Egymás kezét megfogva mellkas magasságában alkotják a fészkeket.Ezekre a fészkekre azért lesz szükség, hogy a fészekből kiesett fióka visszataláljon az otthonába és az védelmet nyújtson neki, hiszen egy ragadozó madár meg szeretné lakmározni.Ha a menekülő bebújik a fészekbe az egyik játékos kezét ( akivel szembe áll) meg kell fognia , és a neki háttal álló játékos lesz a továbbiakban az üldözött. A játék lényege, hogy minél több fészek legyen megmozgatva, az üldözött mihamarabb bebújjon egy menedékbe ezáltal lesz pörgős nem pedig unalmas a játék . Ha az üldöző megfogja a menekülőt, akkor onnantól kezdve üldözötté válik, menedéket kell azonnal keresnie! Egy játékosra,akár többször is eshet választás.
  18. A játék lezárása: Semmiképppen nem gondolom, hogy kiesősre kellene játszani, hiszen egy játékos többször is szerephez juthat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok a játékosok, akik megúszták, hogy finom falat legyen belőlük, azok győztesek és azok is, akiknek sikerült lakmározni
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A párok kört alkotnak. Lesz egy külső és egy belső kör. A menekülő beáll a belsőkörben álló játékos elé háttal, így a külső körben álló játékos párja lesz az üldözött.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet az önzőzés elkerülésére. Esetleg bizonyos jelzésre(sípszó) azonnal be kell futni a menedékbe, ezáltal lehet gyorsítani az eseményeket. Fontos felhívni a figyelmet , hogy kerüljék az egymás fellökését.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok kedvelték ezt a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Kéki Éva