JÁTÉKRA FEL!

Viszusné Jaksics Judit: Matek az autómosóban

  1. A játék neve, címe: Matek az autómosóban
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek kényszerérzet nélkül gyakorolják az eddig megszerzett ismereteket (szorzótábla).
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nem szükséges
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szemléltető kártyák: 2 autó, sárfoltok a szorzatokkal, autókerekek a szorzandó számokkal, táblagyurma
  12. Technikai igény: nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: Szemléltetőképek elkészítése, táblakép kialakítása Csapatonként 1-1 autó, azonos számú sárfolttal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy előzetes foglalkozáson a gyerekekkel közösen készítjük el a szemléltető eszközöket, képeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot megelőző tanórákon a gyerekek már megtanulták a szorzótáblát. A játék során csak elmélyítjük a már megszerzett ismereteket.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztályt, tanulócsoportot 2 csapatra osztjuk. Egy előzetes játék során beléptünk az autómosóba (fejszámolás). A belépéshez minden tanulónak van egy sorszáma, ami alapján majd kijöhetnek a táblához. A játékvezető két autókereket mutat fel, amin 1-1 szorzandó szám szerepel. A játékos feladata az, hogy az ő csapatuk autójáról azt a sárfoltot vegye le amin a szorzat szerepel. Amennyiben rossz foltot vesz el a játékvezető egy újabb sárfoltot tesz az autóra és tévesen levett sárfolt is visszakerül.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz akinek hamarabb lesz tiszta az autója.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapat tagjai piros pontot kapnak füzetükbe.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyéb fejszámolásos feladatok, kitekintés a százas számkörre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék érdemes annál gyorsabban vezetni, ettől még izgalmasabb lesz.
  22. Egyéb/megjegyzés: Felső tagozatos angoltanárként kiléptem a komfortzónámból és másodikos gyerekeknek tartottam közismereti tantárggyal kapcsolatos játékot. Már az óralavezetés nyelve is szokatlan volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Viszusné Jaksics Judit