JÁTÉKRA FEL!

Sulymosi Gyöngyi: Keresem a helyettesem

  1. A játék neve, címe: Keresem a helyettesem
  2. A játék pedagógiai célja: A tanult ismeretek kudarcmentes gyakorlása a csoport együttműködő segítségével. A játék során az egymásra figyelés, sikerélmény nyújtása és játékos tanulási, gyakorlási lehetőség előtérbe helyezése. A kérdéskörtől függően bármely tantárgy anyagát lehet gyakorolni.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét arra, hogy helycserénél vigyázzanak egymás és maguk épségére. Egymás segítő magatartása a játék során hozzájárul személyiségük pozitív fejlődéséhez.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs kellék.
  12. Technikai igény: Nem szükséges a játékhoz.
  13. Az előkészítés feladatai: Bárhol játszható, nem igényel előkészületet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előző órán lehetőség szerint áttekinthető az ismétlésre, gyakorlásra szánt témakör.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki gondolja végig, milyen kérdést tesz fel, ha ő kerül be a kör közepére. Kerettörténet Hosszú uralkodásom ideje alatt bölcsen szolgáltam országomat és népemet. Nagyon kimerített ez a hatalmas munka, így szeretnék némi időt eltölteni pihenéssel. Úgy döntöttem, hogy helyettesem a birodalom élén legyen fürge észjárású, nagy tudású és rátermett helyettes, míg kipihenem az uralkodás okozta fáradalmakat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. A kör közepén először én állok, és elmondom, hogy birodalmam élére keresek egy rátermett, fürge észjárású, nagy tudású helyettest, míg kipihenem az uralkodás okozta fáradalmaimat. Rámutatok az egyik játékosra, aki leguggol, és a két szomszédja közül az kerül a helyemre, aki gyorsabban válaszol helyesen a feltett kérdésre. Felteszem az első kérdést. Milyen szófajú a körte szó? Ezután rámutatok az egyik játékosra, ő leguggol és a helyemre az kerül, aki hamarabb mondja ki a főnév szót. A játékot addig játsszuk, míg mindenki bekerül a kör közepére. Amennyiben egyszerre mondják a helyes választ, a kérdező új kérdést indít.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már mindenkinek volt lehetősége bekerülni a kör közepére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése, megérdeklődöm, hogyan érezték magukat a játék során, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot két kérdezővel a kör közepén is lehet játszani. Így gyorsabban cserélődnek a kérdezők. Előfordulhat, hogy a két kérdező válaszadója megegyezik. Ilyenkor egy új kör indulhat. Bármilyen kérdéskörrel játszható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékszabályok fokozatos ismertetése, azok betartatása, biztonságra, a helyes viselkedésre, helyes válaszokra figyelés. Figyelni kell arra is, hogy lehetőség szerint mindenki legyen helyettes.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék során a gyerekekkel jól éreztük magunkat. A kitűzött céljaimat sikerült elérnem. Játékosan gyakoroltunk. Nagyon izgatottak voltak, ki lesz a gyorsabb válaszoló. Kipróbáltuk a kettős kérdezős fajtáját is. Nagyon kellett figyelnem, mert gyorsan válaszoltak. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sulymosi Gyöngyi