JÁTÉKRA FEL!

Kiss-Molnár Angelika: Kacsák és rókák

  1. A játék neve, címe: Kacsák és rókák
  2. A játék pedagógiai célja: kudarctűrés fokozása, gyermekek közötti elfogadás erősítése, egész napos stressz oldása, belső ritmusérzék fejlesztése, csapatmunka, taktikai gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Minden lehetséges buktató eltávolítása
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: —————–
  12. Technikai igény: ———————–
  13. Az előkészítés feladatai: játéktér kijelölése: tó, tópart
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üljünk le körben!Ugye ismeritek azt a kiskacsás mondókát, ami így kezdődik:Tó vize, tó vize csupa nádszál. Mondjuk el közösen! (Tó vize, tó vize csupa nádszál, egy kacsa, két kacsa odacsászkál. Tóban ezer kacsa bogarászik, reszket a tó vize, ki se látszik.) Képzeljétek, ma mindannyian kiskacsák leszünk, akik a tóban úszkálnak. Igen ám, de a tó partján ólálkodnak a rókák, akik el akarnak kapni minden kacsát! Ezek a huncut rókák még a vízbe is bemerészkednek a kacsákért.De szerencsére csak addig bírnak a vízben lenni, amíg a mondókánk kitart. Kíváncsi vagyok, hány ügyes kiskacsa marad a vízben, és a ravasz rókák hányat tudnak elkapni!
  17. A játék menete, játékszabályok: Játéktér ismertetése: tó-tópart. Rókák kiválasztása (20 játékosnál 2-3 róka) A mondókát hangosan mondani fogom a tó partján. A rókák mindig egyszerre indulnak. 1. var.:A kacsák a vízben úszkálnak (futkosnak). A rókák a mondóka kezdetekor beugranak a tóba, és annyi kacsát megpróbálnak elkapni, amennyit csak tudnak. Az elkapott kacsák a tó partjára kerülnek. A rókáknak a mondóka végére a partra kell jutniuk, mert maguk is kacsává válnak. 2. var.:A kacsák a vízben úszkálnak (futkosnak). A rókák a mondóka kezdetekor beugranak a tóba, és annyi kacsát megpróbálnak elkapni, amennyit csak tudnak. Ha viszont 2 kacsa összekapaszkodik, olyan ijesztően nagyok lesznek a róka számára, hogy az nem meri megfogni őket. Az elkapott kacsák a tó partjára kerülnek, és onnantól ők is rókaként folytatják a játékot. A rókáknak a mondóka végére a partra kell jutniuk, mert maguk is kacsává válnak.
  18. A játék lezárása: Nagyon ügyes kiskacsák, és rókák voltatok! Ki az, aki végig róka, vagy kacsa maradt?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megtapsoljuk, aki végig a szerepében maradt legvégül mindannyian megtapsoljuk magunkat
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -rókák nehezen mozognak a vízben (pl.:tenyéren-talpon, vagy hátrafelé futva (extra balesetveszély)) kell mozogniuk -mondóka tempójának változtatása a játék folyamán (egyik körben lassan, másikban gyorsabban mondja a játékvezető) – két róka csak együtt mozoghat (pl.: kézen fogva) ha megfogtak 2 kacsát, azok rögtön rókává válnak, úgy folytatódik a játék, de figyelni kell a mondókát, mert visszaváltoznak
  21. A játékvezető speciális feladatai: Hangosan kell mondani a mondókát, mondókánként indítani a játékot. Ha valaki nem szeretne a játékban részt venni, felkérem, hogy figyelje a játékosokat, kit kaptak el a rókák, illetve melyik róka változott kacsává. Később megkérem, segítsen mondani a mondókát.
  22. Egyéb/megjegyzés: visszhangzó térben nehéz a játékra koncentrálni
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss-Molnár Angelika