JÁTÉKRA FEL!

Germán Zita: Ki a házból Vietnámi kalap

  1. A játék neve, címe: Ki a házból Vietnámi kalap
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors helyzetfelismerés fejlesztése. Probléma megoldó készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadban a terep ellenőrzése. Biztonságos-e a talaj.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Az első játék esetében nincs kellék. A második játéknál színes bóják.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Az első játék esetében nem szükséges. A második játéknál a bóják előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki részt vesz a játékban. Vagy fogóként vagy játékosként, a helyzetnek megfelelően.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Most játszani fogunk egy nagyon izgalmas játékot. Remélem van kedvetek játszani!!”
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. játék „Ki a házból” Kellék: nincs Játékleírás: A gyerekek hármasával állnak. Kezüket a magasban összekulcsolva. Ezek lesznek a várak. Kert mese: A gyönyörű királylány vagy éppen a daliás királyfi menekül a sárkány elől. A királylányt feleségül akarja venni. A királyfit le akarja győzni. Mindkettőnek az a célja, hogy minél előbb bejusson egy várba, ahol elrejtőzhet a sárkány elől. Menete: Az egyik gyermek a királylány(vagy királyfi) a másik a sárkány. A sárkány célja, hogy elkapja a menekülőt. A menekülő minél előbb megpróbál bejutni egy várba. Ezt úgy teheti meg, ha a vár valamelyik tagjának háta mögé áll. Onnantól kezdve már az a gyermek veszi át a szerepét. Ha idő előtt elkapják, a szerepek megcserélődnek. Aki sárkány volt királyfi (vagy királylány) lesz. Aki királyfi, sárkány lesz. 2. játék Vietnámi kalap Kellék: bóják Játékleírás: A bójákat rendezetlen módon leszórom a földre.Kertmese:Egy távoli országba fogunk kirándulni.A meleg miatt az emberek időnként kalapot tesznek a fejükre.Akinek nem jut, annak félre kell állni az árnyékba.Menete:A gyerekek körbe szaladnak. Adott jelre megpróbál a fejére tenni egy „kalapot” és leül törökülésbe.Akinek nem jut,kiesek. Minden körnél elveszek a bójákból 2-3-at. A végére már csak 3 marad.De játszható az utolsó bójáig is.Ez létszámtól és kor csoporttól is függ.
  18. A játék lezárása: 1. játék A játék akkor zárul le,ha nagyjából mindenki részt vett benne. 2. játék Ha már csak hárman maradnak a pályán, akkor zárul le a játék. Ekkor kihirdetem a győzteseket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1. játék: Mindenki nagyon ügyesen játszott! Örülök, hogy sokan túljártatok a sárkány eszén! 2. játék: Gratulálok annak a három gyereknek, akik végig játékban maradtak! De a többiek se keseredjenek el! Ők is ügyesen játszottak. Jól éreztétek magatokat??
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. játék: A gyerekek állhatnak kettesével de akár négyesével is a várban. Lehet egyszerre akár két sárkány is. 2. játék: A játék addig játszható, ameddig szeretnénk. Akár az utolsó bójáig is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyermekek testi épségének megőrzése. A megfelelő helyszín biztosítása. Az eszközök ellenőrzése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Germán Zita