JÁTÉKRA FEL!

Horváth Tünde: Cseréljen helyet!

  1. A játék neve, címe: Cseréljen helyet!
  2. A játék pedagógiai célja: : Rövid távú memória fejlesztése. Gyűjtőnév, mint fogalom megismerése, állatok neveinek gyakorlása. Gyors reagáló képesség, mozgás koordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmének felhívása ülés közben a lábak behúzására, hogy fel ne bukjanak a helyet cserélők, valamint helycsere közben össze ne ütközzenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek.
  12. Technikai igény: Annyi szék, ahány játékos van.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekekkel közösen a székek elhelyezése egymással szemben két sorban, mellettük a játékvezető széke. XXXXXXXX X XXXXXXXX
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Állatpark építése, közben ismerkedés az állatok neveivel, jellemzőivel, az életkori sajátosságok figyelembe vételével. Székek elrendezése a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki kiválaszthatja, hogy milyen állat szeretne lenni. Legalább kétszer elmondják a gyerekek, hogy milyen állat bőrébe bújtak. A pontos játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a sorok melletti széken ül és a választott állatneveket használva, cserére szólítja fel a játékosokat úgy, hogy a csere közben igyekszik elfoglalni a megüresedett székek valamelyikét. Ha sikerül neki, akkor a szék nélkül maradt játékos ül a játékvezető székére, ha nem, akkor továbbra is ő marad a játékvezető. Pl.: Cseréljen helyet az oroszlán és a gólya! Ha egyszerre ülnének a székre, akkor új cserét mond a játékvezető.
  18. A játék lezárása: Amikor már fáradnak a gyerekek, akkor véget vetünk a játéknak. Jelképesen „jutalomfalatot” kaphatnak az állatok. (az oroszlán húst, a gólya békát stb.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki dicséretet kap a részvételért, gyorsaságért, a jó emlékezetért. Megbeszéljük, hogy van-e olyan, aki egyszer sem került a játékvezető székére, ha van, akkor ő külön dicséretben, tapsban részesül.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen gyűjtőnév lehet a választható név, a cél érdekében. Pl.: gyümölcsök, zöldségek, közlekedési eszközök
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tempó gyorsításával lehet izgalmasabbá tenni a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: : Már a 4-5 éves gyerekek is nagyon kedvelik. A gyermeki gondolkodás egyedi jellemzőiről is képet kaphatunk a játék során. Pl.: egy közel ülő gyereket és távolabb ülőt szólít cserére, hogy biztosan széket szerezhessen magának.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Tünde