JÁTÉKRA FEL!

Juhász Viktória: Hátak mögött plüss bújik

  1. A játék neve, címe: Hátak mögött plüss bújik
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés, figyelem, szórakozás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db plüss
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy kis dal éneklése (Megy az alma vándorútra, egyik kézből a másikba. Aki tudja, meg ne mondja, merre van az alma útja.), majd a szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők kört alkotnak szorosan egymás mellé állva, egy személy pedig a kör közepére áll (kiválasztása többféle módon történhet). A kört alkotó játékosok egymás háta mögött keresztezve megfogják egymás kezét. A játékvezető a körön kívül helyezkedik el, és onnan koordinálja a játék menetét. A kör közepén álló játékos becsukja a szemét, amíg a játékvezető belerakja két kéz közé a plüssöt. A kör közepén álló ezután kinyithatja a szemét. A játék lényege, hogy a kört alkotó játékosoknak tovább kell adnia kézről kézre a plüssöt a hátak mögött úgy, hogy a középen álló ne jöjjön rá, hogy éppen hol jár. Cél: egy teljes kört járjon körbe a plüss anélkül, hogy a középen álló rájönne hol tart épp. (A játékvezető kijelöli a menetirányt, pl. jobbra, így egyértelmű, hogy merre kell továbbítani. A körben állók beszólásokkal, kisebb mozgásokkal megtéveszthetik a középen állót 🙂 ) Ha a középen állónak van gyanúja, hogy éppen kinek a háta mögött van a plüss, akkor azt mondja: Állj!, és rámutat arra, akire gondol. Ha eltalálta, helyet cserélnek, és új játékos áll a kör közepén. A játékvezető ismét elhelyezi valahol a plüsst, és kezdődhet elölről a kör 🙂
  18. A játék lezárása: A játékot akkor célszerű leállítani, amikor már várható lesz, hogy a résztvevők meg fogják unni. Véleményem szerint max. 10 perc után.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, miután elengedték egymás kezét a körben állók, kicsit lemozoghatják magukat 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha több a résztvevő, és elég nagy a kör, akár ketten is állhatnak a kör közepére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha esetleg leesik a plüss a kezekből, megállítja a játékot, és újra elhelyezi azt valahol úgy, hogy a kör közepén álló becsukja a szemét, mint az elején.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szerintem nagyobb korosztály számára is élvezhető, szórakoztató, fejleszti az együttműködésüket. Olyan résztvevőkkel célszerű játszani, ahol nincsenek kirívó magasságbeli különbségek. Ezen kívül alkalmaznom kellett a megvalósítás során az önkéntesség elvét akkor, amikor az egyik leány nem szeretett volna bemenni középre, ekkor megkérdeztem a mellette lévőtől, hogy szívesen menne-e, így zavartalanul folytatódhatott is a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhász Viktória