JÁTÉKRA FEL!

Gadavicsné Szabó Tünde: Kié a bőrönd?

  1. A játék neve, címe: Kié a bőrönd?
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelőképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A pszichikai biztonság érdekében pontos szabályismertetés. Előfordult a játék során, hogy egyik gyermek nem bírta ki, hogy ne nézzen arra, akié a bőrönd. Társai körében kisebb feszültség alakult ki amiatt, hogy ezzel segítette a hunyót.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése: a résztvevők számánál eggyel kevesebb szék kör alakban történő lerakása. Baleset elkerülése miatt a résztvevők figyelmének felhívása arra, hogy a székeket milyen módon vigyék, hogy ne származzon belőle baleset (ne ütközzenek, ne menjenek neki egymásnak a székekkel)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Hozzanak otthonról olyan tárgyakat, amelyek a nyárral kapcsolatosak.Ezekkel a tárgyakkal a terem dekorációjának elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Arról beszélgettünk a résztvevőkkel, hogy közeleg a nyári szünet, ki mivel fogja tölteni a szünidőt? Majd megkérdeztem tőlük, hogy mennek-e nyaralni? Ezután arról beszélgettünk, hogy milyen fontos teendők vannak nyaralás előtt? Sok mindent felsoroltak, eljutottunk odáig, hogy mit kell bepakolni a bőröndbe?
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek jól megfigyelik egymás ruháját és emlékezetükbe vésik. Egyikük kimegy a teremből, a bent maradtak pedig maguk közül kijelölnek valakit, akinek a bőröndjét be fogják pakolni. A hunyó bejön és sorba megkérdezi a résztvevőket, hogy mit csomagolt a bőröndbe? Mindegyik gyerek mond valamit, amit a kijelölt társukhoz tartozik, pl.: fehér szandált, barna nadrágot, esernyőt, stb. Játék közben senki se nézzen a megbeszélt társukra, mert akkor azzal megkönnyítené a hunyó dolgát. Ha sikerült a hunyónak megtalálni a bőrönd tulajdonosát, akkor helyet cseréltek, belőle lett a hunyó. A hunyónak három lehetősége van arra, hogy kitalálja, ki a bőrönd tulajdonosa.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszottuk, míg a résztvevők érdeklődését fenntartotta. Kerettörténet befejezése: bepakoltuk egyik társunk bőröndjét, indulhat nyaralni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék befejezése után megkértem a résztvevőket, hogy mondják el véleményüket az új játékról. A többség élvezte, néhányan unalmasnak tartották. Ezután kértem, hogy értékeljék saját és társuk játékban való részvételét.Mivel egyik társuk rendszeresen ránézett arra, akinek a bőröndjét bepakolták, ezzel megkönnyítette a hunyó dolgát Figyelmeztették, hogy legközelebb próbáljon erre jobban odafigyelni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kipróbáltuk egy kicsit nehezítettebb formában is, eleinte csak ruhadarabokat soroltak, majd kicsit később neveztük meg azok színét, ezzel is nehezítve a bőrönd gazdájának kitalálását. Sikeres volt ez a változat is. További nehezítési fokozat lehet még, ha nem egy, hanem két bőrönd tulajdonosát kell kitalálni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Terem berendezése balesetmentesen történjen. Játék kezdete előtt megbeszélni a résztvevőkkel, hogy olyan társukat válasszák ki, akin sok ruhadarab van, vagy sok színű a ruházata, mert ezzel nehezítjük a játékot, ezáltal izgalmasabbá tesszük.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gadavicsné Szabó Tünde