JÁTÉKRA FEL!

Lacovics Valéria: Szivacslasztizás

  1. A játék neve, címe: Szivacslasztizás
  2. A játék pedagógiai célja: Örömszerzés, motiváció a játékos testmozgásra és a későbbi sportolásra is.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetre felhívni a figyelmet és hogy a tanulók ne csak magukra hanem egymásra is figyeljenek.Magukon viselt ékszerek , órák levétele mert ez is okozhat balesetet illetve elszakadhat vagy eltörhet.A játék hevében a lágy érintések helyett erős ütések is előfordulhatnak amit jó lenne elkerülni.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: szivacslaszti, gumiszalag ami nem mozdul el
  12. Technikai igény: a tér biztosítása azaz itt egy kis tornaterem is megfelelő
  13. Az előkészítés feladatai: A játék előtt tiszta területen elhelyezni a gumiszalagot és szivacslasztit.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az előkészített játékos pályán a tanulók elhelyezése a részletes szivacslasztizás játéknak az elmondása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kis tornaterem közepére egy gumiszalag van elhelyezve ami nemcsak a térfelet választja el hanem olyan anyagból van hogy a ráhelyezett szivacslaszti sem gurul el a helyéről.A tanulók felállnak két oldalt egyenlő távolságra (2,5 m-re)a szalagtól azaz 4-4 fő mindkét oldalon.A játék előtt elmondom a feladat pontos tartalmát. Mindkét oldalon egymás között 1-4-ig választanak maguknak számot amit meg kell jegyezniük.Majd felhívom mindenki figyelmét a baleset kockázataira még ha kicsi is az esély(soha nem lehet tudni 🙂 ).Mielőtt elkezdem a játékot egy rövid nyújtó,streching gyakorlatokat végeztetek velük a sérülés elkerülése végett hiszen itt gyors és hirtelen mozdulatok vannak. A játék kezdetekor a tanulók felállnak két oldalt egymással szemben azaz 4-en egyik oldalon és 4-en a másik oldalon.Mozdulatlanul állnak és amikor mondjuk a 2-es számot kimondom akkor a 2-es számú tanulók minél gyorsabban megszerzik a szivacslasztit. Annál a tanulónál van pont aki el tudta hozni a labdát .Viszont ha az ellenfél azonos számú tanulója megérinti bármelyik testrészét (akár a fej is lehet) akkor ő viszi el a pontot. Így mindkettőnek érdeke hogy gyors és ügyes legyen.Nemcsak a számokat mondom hanem előfordul az is hogy azt mondom hogy MIND akkor együtt kell kimenni a lasztiért ha viszont azt mondom hogy 0 akkor mindenki marad a helyén.Ez a kis játék nemcsak a testet hanem az agyat is résen tartja és megmozgatja.A játék 5 percig megy és a végén az a csapat nyert amelyik a legtöbb pontot szerezte.
  18. A játék lezárása: A játék végén elpakoljuk közösen az eszközöket mert szeretnek segíteni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén értékelem a tanulókat úgy hogy a pozítív dolgokat emelem ki és amin viszont változtatni kell azt is úgy hogy a fejlődését szolgálja és ne menjen el a kedve a játéktól.A legügyesebb tanulóknak jó érdemjegyet adok de mindenkit magához képest megdicsérek hiszen itt az örömszerzés élménye volt a lényeg.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A további fejlesztéseket és variációkat a következőképpen lehet átalakítani.Nemcsak 1-1 tanuló fut ki a szivacslasztiért hanem még 1-1 azaz amikor kimondom a számot akkor nem egyet hanem kettő számot mondok pl. 2és 3 fusson ki. A lényeg hogy az első számú tanulóknak a lasztit kell megszerezni a második számú tanulók pedig fedezik a saját társukat illetve támadják az ellenfelüket.Így több mindenre és több mindenkire kell koncentrálni ami nagyon élvezetes.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető feladata hogy pontosan vezesse le a játékot és minden szabálytalanságot vegyen észre. Próbálja közben is felhívni a a sérülésmentes játékra a figyelmet mert a játék hevében könnyebben és jobban eldurvulhat a helyzet amit senki nem szeretne pláne nem a játékvezető.Én most arra gondolok, hogy ne erős ütések legyenek hanem lágy érintések a játék során..
  22. Egyéb/megjegyzés: Amikor a középiskolámban a tesi órán a 9 évfolyamos lányokkal próbáltuk ki ezt a játékot, azt kell hogy mondjam hogy nagyon élvezték és alig akarták abbahagyni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lacovics Valéria, (lacovics@gmail.com)