JÁTÉKRA FEL!

Nyesőné Anga Judit: Ki hazudik?

  1. A játék neve, címe: Ki hazudik?
  2. A játék pedagógiai célja: kommunikációs, improvizatív készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kép, mappa, üres lap
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A képet az egyik mappába, az üres lapot a másik mappába tenni, úgy, hogy ne lássák a többiek, hogy kinél van a kép, és kinél van az üres lap.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők kérdéseket tesznek fel, ìgy ők is fejlesztik a kommunikációs készségeiket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék menete, szabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: Két tanuló kiáll a többiek elé. Az egyik kap egy képet, amit le kell írnia, a másik kap egy üres lapot és neki is képleírást kell imitálnia. Az egyik diák elkezdi jellemezni a képet. Pár mondat után a többieknek kérdéseket kell feltenni a képpel kapcsolatban. Ezután a másik tanuló is elvégzi ugyanezt a feladatot. A végén a diákoknak el kell dönteni, hogy melyik tanuló hazudott, azaz imitálta a képleírást.
  18. A játék lezárása: Minden hallgató mond egy nevet, hogy szerinte ki hazudott,összeszámoljuk, hogy ki kapta a több szavazatot, majd a képleírók megmutatják, hogy kinél volt a kép és kinél az üres lap. Ez alapján látható, hogy a hallgatók jól tippeltek-e, mennyire volt ügyes az improvizáló és a rendes képet leíró.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nyesőné Anga Judit