JÁTÉKRA FEL!

Hangyásiné Szabó Hedvig: Tiszta vizet, a vödörbe!

  1. A játék neve, címe: Tiszta vizet, a vödörbe!
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség és együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Legyen nálunk elsősegély doboz,ha valaki elesik és lehorzsolja a bőrét!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Csapatonként két vödör, egy műanyag bögre, egy bója,kréta, mérőszalag.
  12. Technikai igény: Egyéb technikai igény nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Krétával rajzoljunk startvonalat a 8 tagú csapatok elé, ezután az egyik vödröt, melybe egyformán kimértük a vizet, tegyük a vonal elé! A másik vödröt és a bójákat mérjük ki egyenlő távolságba, a csapatokkal szemben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szabályos váltások ellenőrzéséhez rendeljünk minden csapathoz egy tanulót.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ismerteti a szabályokat, felhívja a figyelmet, hogy aki nem tartja be őket, annak eredménye levonásra kerül.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok első játékosa belemeríti bögréjét az előtte lévő vödörbe, elszalad a szemközti üres vödörhöz, beleönti bögréje tartalmát. Ezután szabályosan megkerüli a bóját és amilyen gyorsan tud, visszafut csapatához. A startvonal mögött, átadja a bögrét a következő játékosnak, aki futva teljesíti ugyanezt a feladatot.A játék akkor ér véget, amikor az összes csapat, minden játékosa kétszer végigfutott a pályán. Az a csapat győz, amelynek a legtöbb víz lesz a szemközti vödrében.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki végzett, a játékvezető a mérőszalaggal megméri a szemben lévő vödrökben lévő víz mennyiségét. Szoros eredmény esetén a bögrét lehet mérőedényként használni! Döntetlen eredmény esetén tartsunk egy mindent eldöntő futamot!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lehet pontozni az eredményt, az első csapat kapjon tíz pontot, a többiek arányosan kevesebbet! Jutalmazzuk az első három helyezettet oklevéllel, cukorkával, aminek legjobban örülnek a gyerekek!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszthetjük a játékot, ha nem egy, hanem két bögrével kell teljesíteni a feladatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyeljen a szabályok betartására és az eredmény pontos megállapítására!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hangyásiné Szabó Hedvig