JÁTÉKRA FEL!

Kádár Ádámné: Gólya

  1. A játék neve, címe: Gólya
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, versenyszellem erősítése, figyelem fejlesztés, emlékezet fejlesztés, a vereség elviselésének fejlesztése. Egyensúlyérzék fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tornapad épségének ellenőrzése: ne legyen sérült, billegő. A játékosok figyelmét fel kell hívni a veszélyes helyzetekre: a pad közepére lépjenek, ne lökjék le a társukat, kerüljék ki a padot rendesen, hogy ne bukjanak fel benne!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Tornapad
  13. Az előkészítés feladatai: A tornapadot a terem közepére kell vinni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már az első osztályosok is képesek a tornapadot a megfelelő helyre tenni. Két-két gyerek elbírja. Külön örömet okoz nekik, ha segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az iskola udvara fölött gyakran látjuk repülni a gólyákat. A ligetben is láttuk már őket a fűben sétálgatni. Mindig örültetek neki! Most egy olyan játékot mutatok nektek, ahol ti válhattok gólyává!
  17. A játék menete, játékszabályok: Utánzó játék. A pad körül kell futni a kijelölt irányban. Ha a játékvezető elkiáltja magát, hogy „gólya”, akkor a játékosoknak fel kell ugrani a padra és a gólyát kell utánoznia, mégpedig a következőképpen: egy lábon kell állnia és a könyökét úgy kell mozgatnia, mint a szárnyakat, verdesni kell vele. Az esik ki, aki utolsónak lép fel, vagy aki leteszi a lábát, vagy aki leesik a padról. Néhány másodperc után „tovább” vezényszóra folytatódik a pad körül a futás. A játékot addig folytatjuk, amíg egy játékos marad a pad tetején.
  18. A játék lezárása: Megállapítjuk, hogy ki lett a legügyesebb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a nyertes játékost és megbeszéljük a tapasztalatainkat, hogyan lehetnénk ügyesebbek, mi a jó taktika. A vereség elviselésének fontosságára is fel kell hívni a figyelmet: aki az első játékban hamar kiesett, a következőben lehet, hogy nyerni fog.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot nem csak én vezethetem, a gyerekek nagyon élvezik, ha ők irányíthatnak. Nekik kell figyelni a kiesőkre is. Nehezíti, de izgalmasabbá teszi a játékot, ha becsapjuk a játékosokat. Nem a gólya szót mondjuk ki, hanem g-vel kezdődő bármilyen másik szót (pl. gomba golyó, gomb stb.) . Nehezíti a játékot, ha a vezényszót eltérő ritmusokban mondjuk. Változtathatjuk a futás irányát is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nézni, figyelni kell a játékszabályok betartását.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szerették ezt a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kádár Ádámné