JÁTÉKRA FEL!

Kovács Krisztina: Kockaolimpia: Az olimpiai számok: Hatos dobós, Egyet jobbra, egyet balra, Novem Cinque

  1. A játék neve, címe: Kockaolimpia: Az olimpiai számok: Hatos dobós, Egyet jobbra, egyet balra, Novem Cinque
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kockák, toll, lapok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek előkészítése, csapatok szervezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók mindig szívesen játszanak, így nem volt nehéz rávenni őket, hogy részt vegyenek a játékban. Egyszerűen megkérdeztem, hogy ki akar játszani. Mindenki akart.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondtam a tanulóknak, hogy a mai napon Kockaországban olimpiát rendeznek, miután ez egy nagyon kicsi ország és a költségvetése is alacsony, így csak kockaolimpiát tartanak, ahol bárki résztvevő lehet, nincs előválogatás. Ezek után önként jelentkezők (6 fő) mint csapatkapitányok csapatot választottak, felváltva fiút és lányt, így a csapatok vegyes összetételűek lettek.A csapatok mindegyike nevet választott, hogy az eredményeket le tudjuk jegyezni. Csapatnevek: CSIMPIK, CASHMONEY, IDIÓTÁK, NEMIGEN, AGYRAMENŐK, ZARE
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatoknak három játékban kellett összemérniük a tehetségüket kockavetésben. 1. Hatos dobós: 6 asztalnál folyt a játék, minden asztalhoz minden csapatból egy játékos ült le, ezek után elmondtam nekik a játékszabályt, mely szerint az asztal közepén elhelyezett toll segítségével kell leírni a számokat 1-50-ig. Az írás jogát az kapja meg, aki a kockával hatost dob. Majd a következő játékos, akkor veheti át az írás jogát, ha ő dob hatost. A játékot az nyeri, aki először elér 50-ig. A játékszabály ismertetése után próbajátékot játszottak, majd kezdődött a valódi játék. Ebből az alapjátékból 3 kör volt. Ezek után a nyertesek eredményét felírtuk papírra. Majd ennek a játéknak a variációjával folytattuk. a csapattagok helyet váltottak. Most már két kocka volt és aki duplát dobott, az most már kettesével írhatta a számokat. Ebből a variációból szintén 3 kör volt. Az eredményeket rögzítettük. 2. Egyet jobbra, egyet balra: A játékosok újra helyet cseréltek. Új játék kezdődött, melynek szabályát ismertettem. Most minden játékos kapott egy dobókockát, a kockával, ahhoz, hogy tovább tudja adni a játékos hatost kell dobni. Ha hatost dobott, abban az esetben továbbadhatja a mellette ülő játékosnak. Ha valakinél 3 kocka összegyűlik, akkor kiesik a játékból, de még van egy utolsó dobása. egyszerre dob a 3 kockával, ha van közte hatos, akkor azt tovább adja és így benn marad a játékban, ha viszont nincs, akkor egy kockát balra, egyet jobbra ad és a 3. kockával kiszáll a játékból. A játékszabály ismertetése után próbajáték következett, majd élesben indult a játék. Itt is a nyertesek gyarapították saját csapatjuk pontjait. 3. Novem cinque: Ezt a játékot az interneten kerestem, amikor a kockaolimpia gondolata megfogalmazódott bennem. Olyan játékot kerestem, amihez kocka kell és nem túl bonyolult. A játékhoz szükséges kellékek: 2 kocka, és tét, amit fel lehet tenni tétnek. A kellékeket én adtam a csapattagoknak. Játék menete: Minden játékos feltesz egy tétet, aztán valakit kiválasztanak, hogy kezdje meg a dobást. Az első játékos dob, ha ötöt vagy kilencet dobott, akkor az egy out és a játékos kiesett, a tétjét a többi játékos kapja meg. Ha bármi mást dob, akkor az mark-nak számít és a játékos benn marad. Akárhogy is jön ki a dobás, a játékos továbbadja a kockát a következőnek. Aki megismétli ezt a lépést. Ez addig folytatódik, amíg egy játékos kivételével az összes ki nem esett. Ez esetben a bent maradt játékos kapja meg a tétet. Ha az összes játékos kiesett az első körben, akkor újra lejátsszák. ha az első körön már túl vagyunk és úgy esik ki mindenki, akkor a nyertes az aki utoljára esett ki. Ebből a játékból is három kör volt, a végén akinek a legtöbb zsetonja maradt az a csapat kapta a pontot. Ezzel ért végett a kockaolimpia, ezt követte az eredményhirdetés és a díjkiosztás.
  18. A játék lezárása: A pontokat összesítettük és eredményt hirdettünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden résztvevő kapott jutalmat, ami lufi volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A Hatos dobős játéknál a diákok javasolták, hogy a számok helyett írjuk inkább az ABC-t ezt majd még kipróbáljuk, mert most erre nem jutott idő. Biztos nehezebb variáció a számoknál, főleg, ha minden második betűt kell leírni.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Krisztina