JÁTÉKRA FEL!

Juhászné Szeitz Szilvia: Mentsük meg a Földet!

  1. A játék neve, címe: Mentsük meg a Földet!
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, figyelem, együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben a padok félrehúzása a szükséges hely kialakításához.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen alakítjuk ki a játékteret.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai játékunk az említett pedagógiai célok mellett, átvezetésül is szolgált a délelőtti tanulási időből a napközis foglalkozás oldottabb légkörébe. Kerettörténet: Éjszaka űrlények érkeztek a Földre, azzal a szándékkal, hogy a földlakókat leigázzák. Egyikük közöttünk van. Felvette egyik társunk alakját alakját álcázásul, így most nem tudhatjuk, ki áll mellettünk. De van még remény. Ha leleplezzük őt, megszabadulhatunk tőle. Mentsük meg a Földet!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. A szabályok ismertetése után, én a körön kívül járkálva megérintem egyikük hátát, ő lesz az űrlény. Folyamatosan keresik a szemkontaktust társaikkal, miközben az űrlény megpróbál észrevétlenül rákacsintani valakire. Ha ez sikerül, az illető kiáll a körből. Ha valaki gyanakszik az űrlény személyére, kéz feltartással jelzi. Amikor hárman jelzik gyanakvásukat, egyszerre kell kimondaniuk az illető nevét. Ha különböző nevet mondanak, vagy nem találják ki a megfelelő személyt, mindhárman kiesnek. Ha már csak hárman maradnak a körben a leleplezés előtt, akkor győztek az űrlények, ha időben kitalálják a személyét, sikerült megmenteni a Földet. Mai játékunkban az űrlény győzött 🙂 .
  18. A játék lezárása: Mivel nem sikerült leleplezni az űrlényt, és már csak hárman maradtak, így az űrlény győzött.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot nem jutalmaztam, nem értékeltem. Nagyon örültem, hogy a gyerekek viszont még hosszan taglalták a játékot, taktikai megbeszélést tartottak, s ők maguk fogalmazták meg: Jobban együtt kell működnünk!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot tőled tanultam, alakítottam a kerettörténeten (egy másikat be is küldtem),és kicsit változtattam a szabályokon. Szerintem a kerettörténet módosításával remekül variálható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ennél a játéknál a csoportom tagjainak ismeretében arra figyeltem legjobban, hogy a szemkontaktus kerülésével ne játsszon senki biztonsági játékot, és ha kiejtették, becsülettel álljon ki.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mióta láttam, szerettem volna kipróbálni a csoportommal ezt a játékot, és nagy örömömre nagyon kedvező volt a fogadtatása. A gyerekek kérésére, holnap újra megpróbáljuk megmenteni a Földet :). Ma inspirációt kaptam tőlük, hogy gondolkozzam a játék továbbfejlesztésén.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhászné Szeitz Szilvia