JÁTÉKRA FEL!

Horváth Teréz: Postásjáték

  1. A játék neve, címe: Postásjáték
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek játékosan tanulják meg nagyobb városaink nevét. Rövidtávú emlékezet és figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét felhívom, hogy a postás utasítása után, helycsere esetén vigyázzanak egymásra, a bekötött szemű társuk mozgását figyeljék, segítsék a leülését.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, sál
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt, hogy körben ülve, biztonságosan tudjunk játszani. Előkészítünk egy sálat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Környezetismeret órán az Atlasz segítségével átismételjük, megkeressük, megtanuljuk Magyarország nagyobb városainak nevét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt egy foglalkozáson a gyerekek jól érthetően, artikulálva, hangosan elmondják a többieknek azt a városnevet, ahogy szeretnék, hogy a társak szólítsák őket. A többiek figyelnek, memorizálnak. Ezt követően egyszer még újra mindenki megismétli a saját nevét. A székeket egy körbe elhelyezzük. A játék kezdetén a játékosok kiválasztják maguk közül az első postást, aki a kör közepére áll és a szemét bekötik. A többi játékos körben leül a székekre, majd a postást jól körbeforgatják és kezdődhet a játék!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető feladata, hogy bejelentse, hogy mely városból, mely városba és milyen formába küldtek levelet. Pl: "Levelet küldtek Ajkáról Veszprémbe és a levél pókjárásban ment!" Ekkor Ajka és Veszprém képviselői felpattannak székükről és pókjárásban megpróbálnak helyet cserélni, de eközben a semmit sem látó, de annál jobban halló postás megpróbál leülni az ideiglenesen üresen maradt két szék egyikére. (amiről persze fogalma sincs, hogy hol lehet)
  18. A játék lezárása: Ha a szemfüles postásnak sikerült leülni egy székre, akkor a szék nélkül maradt játékos lesz az új postás! Ha nem, akkor folytatódik a játék az eredeti játékvezetővel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséretben részesítem azt a játékost, aki fegyelmezett csendben hallgatta a játékvezető közlését. Megdicsérem, akik rögtön pontosan követték az utasítást. Szintén dicséretet kap a játékvezető, ha sikerül leülnie a szabadon maradt székre, ha nem, biztatom, motiválom a folytatásra!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A leveleket számos formában lehet küldeni és egyszerre többet is!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelnem kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: A részt vevők nagyon szerették a játékot, a bekötött szemű társuk bizonytalan mozgása mókás volt. Érdekes a különféle utánzó mozgás is. Minél többen játsszák, annál jobb.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Teréz